Jól jön a pihenés Klausz Kristóféknak
2015-04-16 11:27:51 | cikk: Haraszti Gábor |
Sorozatban már negyedik hete állt rajthoz különböző futamokon a Klausz Kristóf - Kecskeméti Balázs páros. A Rebenland Rallye után azonnal indultak az észak-ír EB futamra, ami számukra a Junior ERC-ben való debütálást is jelentette, rá egy hétre pedig ismét jelenésük volt az osztrák bajnoki mezőnyben. Habár – a Circuit of Ireland Rallyeval szemben – a Lavanttal Rallyt be tudták fejezni Klauszék, nincsenek megelégedve teljesítményükkel. Klausz Kristóf szerint az elmúlt hetek versenyei fizikailag és mentálisan is eléggé megterhelőek voltak.
- Ahogy egyre jobban fáradtunk, és növekedett a tét, úgy vettük észre azt is, hogy ezek a tényezők nyomot hagynak a teljesítményünkben. Ráadásul az önbizalmunkat az is kicsit aláásta, hogy a Circuit of Ireland Rallyn borultunk a Peugeot 208 R2-vel. A kicsit döcögős kezdés után egyre jobban tudtunk gyorsulni, ám egy bukkanónál olyan nagy volt a tempónk, hogy leestünk az útról a fűre, kivittünk egy kerítést és egyet fordult az autó. Talpon álltunk meg, nekünk nem is lett semmi bajunk, de a küzdelmeket folytatni már nem tudtunk ezután, s a futómű sérülését sem lehetett másnapra orvosolni. Számunkra az a verseny volt a debütálás a Junior ERC mezőnyében, de sajnos nem a legjobb emlékekkel tértünk haza onnan. Korábban is volt már ehhez hasonló balesetem, de utána ismét 100 százalékosan tudtam odaállni a rákövetkező verseny rajtjába – ez a negatív esemény azonban most mélyebb nyomokat hagyott. Az április 10-11-ei hétvégén már Ausztriában volt jelenésünk, a Lavanttal Rallyn. Az osztrák bajnokság harmadik fordulójára kocsit váltottunk, és ismét a Renault Clio R3-assal neveztünk. Nem kezdtünk jól, igencsak elmaradtak az eredményeink a tavalyi szereplésünkhöz képest, s így az ellenfeleinktől is jócskán lemaradtunk. Próbálgattuk a futómű-beállításokat változtatgatni a gyorsulás érdekében, úgy érzem, hogy az alapvető hiba most elsősorban fejben volt. A kimerültség komolyan rányomta a bélyegét a teljesítményünkre. A 2WD kategóriában a 10. pozíciót szereztük meg, amivel egyáltalán nem vagyok megelégedve, már csak azért sem, mert a dobogó lett volna a cél. A balszerencsés végkimenetelek ellenére pozitívan nézünk a jövőbe. Két hét múlva Miskolcon, majd ismét Ausztriában folytatjuk a bajnoki pontok gyűjtését, addig pedig lesz időnk arra, hogy – a pörgős hétköznapok mellett – regeneráljuk magunkat, és fejben is helyre tegyük magunkat, visszaszerezzük a biztonságérzetünket.
Kecskeméti Balázs navigátor szerint is nehéz volt megküzdeni az esés okozta lelki nyomással, idő kell ahhoz, hogy ennek a hatását le tudja küzdeni magában az ember, emellett az sem könnyítette meg a dolgukat, hogy míg Észak-Írországban a Peugeot 208 R2-vel vágtak neki a távnak, addig Ausztriában ismét a Renault Clio R3-mal dolgoztak.
- A hétvégi, osztrák bajnokin így nem is tudtuk azt a tempót autózni, ami jellemezni szokta a szereplésünket. Igaz, volt néhány olyan gyorsasági szakasz, aminek igazán ráéreztünk a ritmusára, de összességében sajnos most nem ez jellemezte a teljesítményünket. Ráadásul a második nap végére az eső is rákezdett, ami tovább bonyolította a körülményeket az amúgy sem könnyű versenyen. Pozitív élményben is volt azonban részünk a hétvégén, hiszen lehetőségünk volt arra, hogy a Renault futómű-beállításait próbálgassuk, s én úgy érzem, meg is találtuk a helyes utat, ami a jövőben kifizetődő, sikeres lesz. Egyikünk sincs megelégedve az elért eredménnyel, ennél azért többet vártunk volna magunktól. Számításaink szerint jelenleg az osztrák bajnoki kategóriánk ötödik helyén állunk, ami nem rossz, de egyben rajtunk van a nyomás, hogy legközelebb nyernünk kell ahhoz, hogy a végcélunkhoz közelebb kerüljünk.
- Ahogy egyre jobban fáradtunk, és növekedett a tét, úgy vettük észre azt is, hogy ezek a tényezők nyomot hagynak a teljesítményünkben. Ráadásul az önbizalmunkat az is kicsit aláásta, hogy a Circuit of Ireland Rallyn borultunk a Peugeot 208 R2-vel. A kicsit döcögős kezdés után egyre jobban tudtunk gyorsulni, ám egy bukkanónál olyan nagy volt a tempónk, hogy leestünk az útról a fűre, kivittünk egy kerítést és egyet fordult az autó. Talpon álltunk meg, nekünk nem is lett semmi bajunk, de a küzdelmeket folytatni már nem tudtunk ezután, s a futómű sérülését sem lehetett másnapra orvosolni. Számunkra az a verseny volt a debütálás a Junior ERC mezőnyében, de sajnos nem a legjobb emlékekkel tértünk haza onnan. Korábban is volt már ehhez hasonló balesetem, de utána ismét 100 százalékosan tudtam odaállni a rákövetkező verseny rajtjába – ez a negatív esemény azonban most mélyebb nyomokat hagyott. Az április 10-11-ei hétvégén már Ausztriában volt jelenésünk, a Lavanttal Rallyn. Az osztrák bajnokság harmadik fordulójára kocsit váltottunk, és ismét a Renault Clio R3-assal neveztünk. Nem kezdtünk jól, igencsak elmaradtak az eredményeink a tavalyi szereplésünkhöz képest, s így az ellenfeleinktől is jócskán lemaradtunk. Próbálgattuk a futómű-beállításokat változtatgatni a gyorsulás érdekében, úgy érzem, hogy az alapvető hiba most elsősorban fejben volt. A kimerültség komolyan rányomta a bélyegét a teljesítményünkre. A 2WD kategóriában a 10. pozíciót szereztük meg, amivel egyáltalán nem vagyok megelégedve, már csak azért sem, mert a dobogó lett volna a cél. A balszerencsés végkimenetelek ellenére pozitívan nézünk a jövőbe. Két hét múlva Miskolcon, majd ismét Ausztriában folytatjuk a bajnoki pontok gyűjtését, addig pedig lesz időnk arra, hogy – a pörgős hétköznapok mellett – regeneráljuk magunkat, és fejben is helyre tegyük magunkat, visszaszerezzük a biztonságérzetünket.
Kecskeméti Balázs navigátor szerint is nehéz volt megküzdeni az esés okozta lelki nyomással, idő kell ahhoz, hogy ennek a hatását le tudja küzdeni magában az ember, emellett az sem könnyítette meg a dolgukat, hogy míg Észak-Írországban a Peugeot 208 R2-vel vágtak neki a távnak, addig Ausztriában ismét a Renault Clio R3-mal dolgoztak.
- A hétvégi, osztrák bajnokin így nem is tudtuk azt a tempót autózni, ami jellemezni szokta a szereplésünket. Igaz, volt néhány olyan gyorsasági szakasz, aminek igazán ráéreztünk a ritmusára, de összességében sajnos most nem ez jellemezte a teljesítményünket. Ráadásul a második nap végére az eső is rákezdett, ami tovább bonyolította a körülményeket az amúgy sem könnyű versenyen. Pozitív élményben is volt azonban részünk a hétvégén, hiszen lehetőségünk volt arra, hogy a Renault futómű-beállításait próbálgassuk, s én úgy érzem, meg is találtuk a helyes utat, ami a jövőben kifizetődő, sikeres lesz. Egyikünk sincs megelégedve az elért eredménnyel, ennél azért többet vártunk volna magunktól. Számításaink szerint jelenleg az osztrák bajnoki kategóriánk ötödik helyén állunk, ami nem rossz, de egyben rajtunk van a nyomás, hogy legközelebb nyernünk kell ahhoz, hogy a végcélunkhoz közelebb kerüljünk.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!