A Weöres Sándor Általános Iskola mint innovatív iskola
2015-04-02 15:49:17 | cikk: pgya |
Projektzárót tartottak szerda délelőtt a Weöres Sándor Általános Iskolában, amelynek udvarán már sült a langalló, a diákok pedig készültek a két tanévet átölelő projekt egyes mozzanatainak bemutatására.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ az Új Széchenyi Terv, Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében meghirdetett „Innovatív iskolák fejlesztése” című TÁMOP-os pályázati felhívás keretében 69,77 millió Ft összegű támogatást nyert. A projektet „A pápai Weöres Sándor Általános Iskola, mint innovatív iskola” című projekt egyes tevékenységeiben az iskola összes diákja (350 fő) és a tantestület egésze (34 fő) részt vett. Összességében több mint 40 különböző típusú tevékenység valósult meg a diákok és a pedagógusok fejlődése érdekében. (egészségnapok, erdei iskolák, sportnapok, mindennapos testnevelés részét képző úszás és lovaglás, informatikai foglalkozások, pedagógus továbbképzések stb.) A szakmai tevékenységek a Weöres Sándor Általános Iskolában és külső helyszíneken valósultak meg.Az elnyert támogatásból a szakmai tevékenységek megvalósításának és ehhez szükséges eszközök beszerzésének költségei, a projektmenedzsment és a szakmai vezető honoráriuma, a kötelező nyilvánosság díjai, a könyvvizsgálói díj, az elkülönített bankszámla vezetési díj, valamint az irodaszerek beszerzésének költségei kerülnek elszámolásra.
A projekt fő célja intézményünk pedagógiai-módszertani megújulása, a pedagógusok szakmai fejlődésének elősegítése, a diákok egészséges életmódra nevelése, környezettudatos szemlélet kialakítása volt. A megvalósult tevékenységeknek köszönhetően jelenleg is érezhető pozitív hatásokról, fejlődésről számolt be Horváth Attila igazgató a szerda délutáni projektzáró rendezvényen.
- A cél az volt, hogy az iskola tanulóinak minél több hasznos programot tudjunk elérhetővé tenni. Azok a programok, amelyek a városban egyébként fellelhetők, szerepeltek a pályázatunkban, a város közművelődési intézményeit, mint az Esterházy-kastélyt, a Kékfestő Múzeumot, a Hagyományok Hegyét, vagy megemlíthetem az uszodát, mint a mindennapos testnevelés részét, ez utóbbihoz kapcsolódóan a lovas iskolát is, továbbá ugyancsak jó célt szolgált a Sobri Jóska Kalandparkba történő kirándulás. Példálózó jelleggel megemlítem még az idegen nyelvi, informatikai versenyeket, az egészségtudatos életről, táplálkozásról szóló rendezvényeinket. A néphagyományokat is felelevenítettük, a népi kézműves fogások elsajátítása, amely fontos lehet a 21. században is. Két fontos programot emelnék ki, amelyeknek eddig is volt hagyománya az iskolánkban: az erdei iskolák, amelyen kilenc osztályunk vehetett részt, illetve az erdélyi kirándulások, ahol természetközeli ökotáborban 89 gyerek próbálhatta ki magát, környezettudatos gondolkodást sajátíthattak el. A lényeg, hogy annyi programelemet sikerült a két év alatt megvalósítani, ami kollégákat is próbára tette, mert ahogy megérkeztek valahonnan, már indulhattak is tovább, valamint a gyerekekre való odafigyelés mellett esetdokumentációkat kellett készíteni, továbbképzéseken vettek részt. Köszönet érte mindannyiuknak – részletezte az iskola igazgatója a projektelemeket, amelyeket részleteiben felsorolni több oldalt tenne ki.Pulay Róbertné intézményvezető-helyettes elmondta, hogy a projektzáró napon olyan programokat állítottak össze, amely az elmúlt két évből nyújtott ízelítőt. Az összes eszközt, amelyet a pályázaton elnyert összegből vettek, bevonták a projektzáró programba. Volt kézműves foglalkozás, ahol kötelet, rongybabát készítettek, mikroszkópoztak, fémépítő készlettel játszottak, felújították a természettudományi szertárt, amelynek eszközeit kipróbálhatták, kísérleteket végezhettek, közlekedési ismereteiket az akadálypályán tehették próbára, pingpongoztak, a kondi termet használták, Leonardo 3D programmal a számítógépen rajzolhattak, egészséges életmóddal, táplálkozással kapcsolatos filmeket vetíttek le.A projekt megvalósítása lehetőséget teremtett arra, hogy az iskola működési hatékonysága fejlődjön, a diákok szemléletmódja változzon, valamint a pedagógusok között rendkívül jó együttműködés, közös csapatszellem és stratégiai gondolkodás alakuljon ki. „A pápai Weöres Sándor Általános Iskola, mint innovatív iskola” megnevezésű projekt 2013. 03. 25 – 2015. 03. 25. között került megvalósításra. A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ az Új Széchenyi Terv, Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében meghirdetett „Innovatív iskolák fejlesztése” című TÁMOP-os pályázati felhívás keretében 69,77 millió Ft összegű támogatást nyert. A projektet „A pápai Weöres Sándor Általános Iskola, mint innovatív iskola” című projekt egyes tevékenységeiben az iskola összes diákja (350 fő) és a tantestület egésze (34 fő) részt vett. Összességében több mint 40 különböző típusú tevékenység valósult meg a diákok és a pedagógusok fejlődése érdekében. (egészségnapok, erdei iskolák, sportnapok, mindennapos testnevelés részét képző úszás és lovaglás, informatikai foglalkozások, pedagógus továbbképzések stb.) A szakmai tevékenységek a Weöres Sándor Általános Iskolában és külső helyszíneken valósultak meg.Az elnyert támogatásból a szakmai tevékenységek megvalósításának és ehhez szükséges eszközök beszerzésének költségei, a projektmenedzsment és a szakmai vezető honoráriuma, a kötelező nyilvánosság díjai, a könyvvizsgálói díj, az elkülönített bankszámla vezetési díj, valamint az irodaszerek beszerzésének költségei kerülnek elszámolásra.
A projekt fő célja intézményünk pedagógiai-módszertani megújulása, a pedagógusok szakmai fejlődésének elősegítése, a diákok egészséges életmódra nevelése, környezettudatos szemlélet kialakítása volt. A megvalósult tevékenységeknek köszönhetően jelenleg is érezhető pozitív hatásokról, fejlődésről számolt be Horváth Attila igazgató a szerda délutáni projektzáró rendezvényen.
- A cél az volt, hogy az iskola tanulóinak minél több hasznos programot tudjunk elérhetővé tenni. Azok a programok, amelyek a városban egyébként fellelhetők, szerepeltek a pályázatunkban, a város közművelődési intézményeit, mint az Esterházy-kastélyt, a Kékfestő Múzeumot, a Hagyományok Hegyét, vagy megemlíthetem az uszodát, mint a mindennapos testnevelés részét, ez utóbbihoz kapcsolódóan a lovas iskolát is, továbbá ugyancsak jó célt szolgált a Sobri Jóska Kalandparkba történő kirándulás. Példálózó jelleggel megemlítem még az idegen nyelvi, informatikai versenyeket, az egészségtudatos életről, táplálkozásról szóló rendezvényeinket. A néphagyományokat is felelevenítettük, a népi kézműves fogások elsajátítása, amely fontos lehet a 21. században is. Két fontos programot emelnék ki, amelyeknek eddig is volt hagyománya az iskolánkban: az erdei iskolák, amelyen kilenc osztályunk vehetett részt, illetve az erdélyi kirándulások, ahol természetközeli ökotáborban 89 gyerek próbálhatta ki magát, környezettudatos gondolkodást sajátíthattak el. A lényeg, hogy annyi programelemet sikerült a két év alatt megvalósítani, ami kollégákat is próbára tette, mert ahogy megérkeztek valahonnan, már indulhattak is tovább, valamint a gyerekekre való odafigyelés mellett esetdokumentációkat kellett készíteni, továbbképzéseken vettek részt. Köszönet érte mindannyiuknak – részletezte az iskola igazgatója a projektelemeket, amelyeket részleteiben felsorolni több oldalt tenne ki.Pulay Róbertné intézményvezető-helyettes elmondta, hogy a projektzáró napon olyan programokat állítottak össze, amely az elmúlt két évből nyújtott ízelítőt. Az összes eszközt, amelyet a pályázaton elnyert összegből vettek, bevonták a projektzáró programba. Volt kézműves foglalkozás, ahol kötelet, rongybabát készítettek, mikroszkópoztak, fémépítő készlettel játszottak, felújították a természettudományi szertárt, amelynek eszközeit kipróbálhatták, kísérleteket végezhettek, közlekedési ismereteiket az akadálypályán tehették próbára, pingpongoztak, a kondi termet használták, Leonardo 3D programmal a számítógépen rajzolhattak, egészséges életmóddal, táplálkozással kapcsolatos filmeket vetíttek le.A projekt megvalósítása lehetőséget teremtett arra, hogy az iskola működési hatékonysága fejlődjön, a diákok szemléletmódja változzon, valamint a pedagógusok között rendkívül jó együttműködés, közös csapatszellem és stratégiai gondolkodás alakuljon ki. „A pápai Weöres Sándor Általános Iskola, mint innovatív iskola” megnevezésű projekt 2013. 03. 25 – 2015. 03. 25. között került megvalósításra. A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!