Peches hétvégén van túl a Klausz-Kecskeméti páros
2015-04-02 13:06:14 | cikk: Haraszti Gábor |
Sűrű program várt az elmúlt néhány hétben a Klausz Kristóf - Kecskeméti Balázs duóra. A márciusi orfűi rallysprint után a hónap utolsó hétvégéjén már éles küzdelmekben, a Rally Rebenlandon vettek részt. Az osztrák bajnokság második fordulója nem sikerült valami szerencsésen a fiúknak, de bizakodva tekintenek az észak-ír futam elé, ami számukra a junior EB-n való debütálást is jelenti majd. Klausz Kristóf a versennyel kapcsolatban elmondta, már a pályabejáráson szakadó eső fogadta őket, ami egészen az első versenynap rajtjáig meg is maradt.
- Vizes pályákra kellett tehát felkészülni, aminek első lépéseként, a Shakedown-on próbáltuk volna ki a Cliot, ám azt egy baleset miatt végül törölték a programból. Nekünk igazán hasznos lett volna az a néhány kilométer, már csak azért is, mert a Rebenland Rallyt megelőző hétvégén még azzal a Peugeot 208 R2-vel autóztunk, amivel a junior EB-n fogunk rajthoz állni – vissza kellett volna tehát szoknunk egy kicsit a Renault-hoz. Ez az első gyorsra maradt, de sajnos ott sem jutottunk sokáig, mindössze csak két-három kilométerig, amikor is egy balos kanyarban, a kihordáson a bal első kerék megtapadt és az autóval megforogtunk, majd lecsúsztunk a vizes fűre. Körülbelül 40 percig dolgoztunk, szenvedtünk azért, hogy a sárból vissza tudjuk tenni az autót az útra, de nem jártunk sikerrel, ki kellett állnunk a versenyből. Másnap igyekeztünk ledolgozni a hátrányunkat, és minél gyorsabban teljesíteni a szakaszokat. Sajnos most nem tudtunk olyan jó időket produkálni a többiekhez képest, mint tavaly – bár sokat fejlődtünk, a különbség így is megmaradt. Nagyon várom ezek után, hogyan alakul majd számunkra az április írországi verseny, ahol már a juniorok között fogunk harcolni a bajnoki pontokért. Teljesen ismeretlen terep lesz ez nekünk, nem jártunk még itt, így nagyban az első tapasztalatokra fogunk támaszkodni, amit a pályabejárás során szereztünk. Aszfalton azért már megvan a sebességünk, de nem bánnám, ha esős körülmények között is próbára tudnánk tenni magunkat – a Rebenland Rallyn ugyanis kiderült, hogy nem ártana gyűjteni ilyen körülmények között is a tapasztalatokat. Elsősorban arra leszek kíváncsi, hogy a többiekhez viszonyítva mire lesz elég a teljesítményünk az első néhány gyorson, majd megpróbálunk körről körre gyorsulni a Peugeot-val. Jó lenne mindenképp az első tízben végezni és pontot szerezni, de talán még ennél is fontosabb lenne, hogy még jobban kiismerjük az új autót.
Kristóf navigárora, Kecskeméti Balázs is elismerte, nem volt szerencséjük a hétvégén.
- Az útviszonyok megváltozása miatt rögtön az első gyorsaságin megcsúsztunk az egyik kanyarban, és egy méternyi belesodródtunk egy rétbe. Annyira felázott az a terület, hogy vissza se tudtunk tolatni, pedig nem voltunk nagyon messze az úttól. Az első napi küzdelmeket így fel kellett adnunk, de másnap a szuperrally szabályainak értelmében folytathattuk a versenyt. Szombaton sem hagyott minket békén a technika ördöge: a rajtnál nem működött rendesen a kuplung a Clioban, így csak önindítóval tudtunk elindulni. Mire ez a probléma megoldódott, a szervo szállt el a kocsiból, amivel rendesen meg kellett küzdenie Kristófnak. A nehézségek ellenére sikerült abszolválni az osztrák bajnokság második fordulóját, bár kissé csalódott vagyok, hiszen jobb eredményre számítottunk. Az első nap miatt szerzett, 27 perces hátrányunkkal ugyanis csak a kategória kilencedik helyén végeztünk. A mostani peches hétvége után bízom benne, hogy annál jobb, sikeresebb lesz a mostani megmérettetés. Nagyon komoly mezőny nevezett a juniorok mezőnyébe: 19, - jó értelemben – félőrült fiatal vág neki a távnak az észak-ír EB futamon. Lesz néhány társunk, akik szintén újoncnak számítanak ebben a mezőnyben vagy szintúgy kevés tapasztalatuk van a versenygépükkel, ezért elsősorban velük szeretnénk majd tartani a lépést. Nem várhatjuk el magunktól azt, hogy rögtön beleszólunk a bajnoki pontok alakulásába, ezért a cél inkább az, hogy folyamatosan fejlődjünk.
A páros tehát nem pihent sokat az osztrák bajnoki futam után, hiszen március 30-án már el is utaztak Dublinba, hogy a hétvégén részt vehessenek az első junior EB versenyükön, a Circuit of Ireland Rallyen.
- Vizes pályákra kellett tehát felkészülni, aminek első lépéseként, a Shakedown-on próbáltuk volna ki a Cliot, ám azt egy baleset miatt végül törölték a programból. Nekünk igazán hasznos lett volna az a néhány kilométer, már csak azért is, mert a Rebenland Rallyt megelőző hétvégén még azzal a Peugeot 208 R2-vel autóztunk, amivel a junior EB-n fogunk rajthoz állni – vissza kellett volna tehát szoknunk egy kicsit a Renault-hoz. Ez az első gyorsra maradt, de sajnos ott sem jutottunk sokáig, mindössze csak két-három kilométerig, amikor is egy balos kanyarban, a kihordáson a bal első kerék megtapadt és az autóval megforogtunk, majd lecsúsztunk a vizes fűre. Körülbelül 40 percig dolgoztunk, szenvedtünk azért, hogy a sárból vissza tudjuk tenni az autót az útra, de nem jártunk sikerrel, ki kellett állnunk a versenyből. Másnap igyekeztünk ledolgozni a hátrányunkat, és minél gyorsabban teljesíteni a szakaszokat. Sajnos most nem tudtunk olyan jó időket produkálni a többiekhez képest, mint tavaly – bár sokat fejlődtünk, a különbség így is megmaradt. Nagyon várom ezek után, hogyan alakul majd számunkra az április írországi verseny, ahol már a juniorok között fogunk harcolni a bajnoki pontokért. Teljesen ismeretlen terep lesz ez nekünk, nem jártunk még itt, így nagyban az első tapasztalatokra fogunk támaszkodni, amit a pályabejárás során szereztünk. Aszfalton azért már megvan a sebességünk, de nem bánnám, ha esős körülmények között is próbára tudnánk tenni magunkat – a Rebenland Rallyn ugyanis kiderült, hogy nem ártana gyűjteni ilyen körülmények között is a tapasztalatokat. Elsősorban arra leszek kíváncsi, hogy a többiekhez viszonyítva mire lesz elég a teljesítményünk az első néhány gyorson, majd megpróbálunk körről körre gyorsulni a Peugeot-val. Jó lenne mindenképp az első tízben végezni és pontot szerezni, de talán még ennél is fontosabb lenne, hogy még jobban kiismerjük az új autót.
Kristóf navigárora, Kecskeméti Balázs is elismerte, nem volt szerencséjük a hétvégén.
- Az útviszonyok megváltozása miatt rögtön az első gyorsaságin megcsúsztunk az egyik kanyarban, és egy méternyi belesodródtunk egy rétbe. Annyira felázott az a terület, hogy vissza se tudtunk tolatni, pedig nem voltunk nagyon messze az úttól. Az első napi küzdelmeket így fel kellett adnunk, de másnap a szuperrally szabályainak értelmében folytathattuk a versenyt. Szombaton sem hagyott minket békén a technika ördöge: a rajtnál nem működött rendesen a kuplung a Clioban, így csak önindítóval tudtunk elindulni. Mire ez a probléma megoldódott, a szervo szállt el a kocsiból, amivel rendesen meg kellett küzdenie Kristófnak. A nehézségek ellenére sikerült abszolválni az osztrák bajnokság második fordulóját, bár kissé csalódott vagyok, hiszen jobb eredményre számítottunk. Az első nap miatt szerzett, 27 perces hátrányunkkal ugyanis csak a kategória kilencedik helyén végeztünk. A mostani peches hétvége után bízom benne, hogy annál jobb, sikeresebb lesz a mostani megmérettetés. Nagyon komoly mezőny nevezett a juniorok mezőnyébe: 19, - jó értelemben – félőrült fiatal vág neki a távnak az észak-ír EB futamon. Lesz néhány társunk, akik szintén újoncnak számítanak ebben a mezőnyben vagy szintúgy kevés tapasztalatuk van a versenygépükkel, ezért elsősorban velük szeretnénk majd tartani a lépést. Nem várhatjuk el magunktól azt, hogy rögtön beleszólunk a bajnoki pontok alakulásába, ezért a cél inkább az, hogy folyamatosan fejlődjünk.
A páros tehát nem pihent sokat az osztrák bajnoki futam után, hiszen március 30-án már el is utaztak Dublinba, hogy a hétvégén részt vehessenek az első junior EB versenyükön, a Circuit of Ireland Rallyen.
Képek:
nincsenek képek
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!