Orfűn új autót tesztelt Klausz Kristóf
2015-03-26 13:36:54 | cikk: Haraszti Gábor |
A Klausz Kristóf - Kecskeméti Balázs páros a március 21-22-ei A123 Teszt Rallyen próbálhatta ki új versenygépüket, egy Peugeot 208 R2-t, ami a jövőben a junior Európa-bajnokságon fogja szolgálni őket. Orfű jó lehetőséget nyújtott a tesztre, de jövő hétvégén már élesben kell majd jól szerepelniük a „kis” szerzeménnyel, ám addig is, március 27-28-án a Rebenland Rallyen van jelenésük a Renault Clio R3-mal.
- A számunkra új Peugeot 208 R2 versenyautó igazi nagy meglepetést okozott - vélekedett Klausz Kristóf. Nem csak egy könnyebben kezelhető, nagy teljesítményű autóról van szó, hanem egy olyanról, aminek sokkal szélesebbek a határai. Elég gyorsan meg tudtam tanulni a gép kezelését, az utolsó gyorsasági szakaszokon maximum csak egy-két másodpercet hagytunk bent. A hétvégi időeredményeinket a tavalyi, Clios szereplésünkkel tudtuk relevánsan összehasonlítani, és abból azt szűrtük le, hogy három-négy másodperc volt a Peugeot javára. Nyilván azóta eltelt egy év, fejlődtem én is és finomabbra hangoltuk a beállításainkat, de mindenképp bizakodásra ad okot ez a teljesítmény az új szerzeményünkkel kapcsolatban. Így elsőre úgy érzem, ezzel az autóval kocsival talán még versenyképesebbek is lehetünk az EB keretein belül, mint a Renault-val – de persze régi társunk megmarad a magyar illetve az osztrák bajnokság futamaira. A Clioval állunk tehát rajthoz a hétvégi Rebenland Rallyen is, Ausztriában, mely a második fordulója lesz a helyi pontvadászatnak. Szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen ismerős helyre térünk vissza, igaz, egy kicsit fel kell majd elevenítenem a pályaismeretemet néhány videóval ahhoz, hogy ne okozzanak majd nagy meglepetést az ottani körülmények. A nevezési listát nézve úgy tűnik, hogy nagyon sok komoly ellenfelünk lesz. Nem lesz könnyű dolgunk velük szemben, de végre össze tudjuk hasonlítani majd velük a tudásunkat illetve az autó teljesítményét is. Szeretnénk minél több pontot gyűjteni, tovább gyorsulni, és lehetőség szerint megnyerni a kategóriánkat. Erre abszolút megvan minden esélyünk, de ahhoz nagyon gyorsan és hiba nélkül kell abszolválnunk a szakaszokat.
Kristóf navigátora, Kecskeméti Balázs azt mondta, céljuk az volt, hogy minél jobban megismerjék a kocsit, hiszen jövő hétvégén már ezzel fognak rajthoz állni Írországban, a junior Európa-bajnoki futamon.
- Noha gyengébb ez az autó, mint az eddigi társunk, a Renault, mégis így elsőre úgy tűnik, hogy sokkal könnyebben kezelhető. Sok mindent kell majd még megtanulnunk a Peugeot-ról, de így is nagyon élvezetes volt a vele való száguldás, és biztatóak voltak az időeredményeink is. A kétkerék-meghajtásúak között harmadikként végeztünk – csak Lukács Csucsu Kornél, a Citroen DS3 R3 Max-szal, illetve Tőzsér Áron, a BMW M3-assal, előzött meg bennünket, de hozzájuk nem is nagyon lehet mérni a 208-ast. Az ír derbire persze teljesen más beállításokat kell majd alkalmaznunk, de ezzel majd csak később foglalkozunk. Addig is nagyon sűrű lesz a programunk Kristóffal, hiszen hétvégén ismét rajthoz állunk, méghozzá az osztrák bajnokság keretein belül, a Rebenland Rallyen. Ismét egy olyan helyszínre látogatunk, ami ismerős lesz számunkra, ráadásul abszolút versenyzőbarát rendezvény lesz, hiszen a 160 kilométernyi versenytávhoz mindössze csak 120 kilométer etap kapcsolódik, így tényleg a versenyzésről fog szólni a hétvége. Ausztriában ismét a Renault-val állunk majd rajthoz, s igyekszünk a legjobb formánkat adni. A cél az lenne, hogy egy minél jobb helyezéssel előrelépjünk az összesített értékelésben, átvegyük a vezetést, és magunk mögé utasítsuk az Opellal induló Wollingert.
- A számunkra új Peugeot 208 R2 versenyautó igazi nagy meglepetést okozott - vélekedett Klausz Kristóf. Nem csak egy könnyebben kezelhető, nagy teljesítményű autóról van szó, hanem egy olyanról, aminek sokkal szélesebbek a határai. Elég gyorsan meg tudtam tanulni a gép kezelését, az utolsó gyorsasági szakaszokon maximum csak egy-két másodpercet hagytunk bent. A hétvégi időeredményeinket a tavalyi, Clios szereplésünkkel tudtuk relevánsan összehasonlítani, és abból azt szűrtük le, hogy három-négy másodperc volt a Peugeot javára. Nyilván azóta eltelt egy év, fejlődtem én is és finomabbra hangoltuk a beállításainkat, de mindenképp bizakodásra ad okot ez a teljesítmény az új szerzeményünkkel kapcsolatban. Így elsőre úgy érzem, ezzel az autóval kocsival talán még versenyképesebbek is lehetünk az EB keretein belül, mint a Renault-val – de persze régi társunk megmarad a magyar illetve az osztrák bajnokság futamaira. A Clioval állunk tehát rajthoz a hétvégi Rebenland Rallyen is, Ausztriában, mely a második fordulója lesz a helyi pontvadászatnak. Szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen ismerős helyre térünk vissza, igaz, egy kicsit fel kell majd elevenítenem a pályaismeretemet néhány videóval ahhoz, hogy ne okozzanak majd nagy meglepetést az ottani körülmények. A nevezési listát nézve úgy tűnik, hogy nagyon sok komoly ellenfelünk lesz. Nem lesz könnyű dolgunk velük szemben, de végre össze tudjuk hasonlítani majd velük a tudásunkat illetve az autó teljesítményét is. Szeretnénk minél több pontot gyűjteni, tovább gyorsulni, és lehetőség szerint megnyerni a kategóriánkat. Erre abszolút megvan minden esélyünk, de ahhoz nagyon gyorsan és hiba nélkül kell abszolválnunk a szakaszokat.
Kristóf navigátora, Kecskeméti Balázs azt mondta, céljuk az volt, hogy minél jobban megismerjék a kocsit, hiszen jövő hétvégén már ezzel fognak rajthoz állni Írországban, a junior Európa-bajnoki futamon.
- Noha gyengébb ez az autó, mint az eddigi társunk, a Renault, mégis így elsőre úgy tűnik, hogy sokkal könnyebben kezelhető. Sok mindent kell majd még megtanulnunk a Peugeot-ról, de így is nagyon élvezetes volt a vele való száguldás, és biztatóak voltak az időeredményeink is. A kétkerék-meghajtásúak között harmadikként végeztünk – csak Lukács Csucsu Kornél, a Citroen DS3 R3 Max-szal, illetve Tőzsér Áron, a BMW M3-assal, előzött meg bennünket, de hozzájuk nem is nagyon lehet mérni a 208-ast. Az ír derbire persze teljesen más beállításokat kell majd alkalmaznunk, de ezzel majd csak később foglalkozunk. Addig is nagyon sűrű lesz a programunk Kristóffal, hiszen hétvégén ismét rajthoz állunk, méghozzá az osztrák bajnokság keretein belül, a Rebenland Rallyen. Ismét egy olyan helyszínre látogatunk, ami ismerős lesz számunkra, ráadásul abszolút versenyzőbarát rendezvény lesz, hiszen a 160 kilométernyi versenytávhoz mindössze csak 120 kilométer etap kapcsolódik, így tényleg a versenyzésről fog szólni a hétvége. Ausztriában ismét a Renault-val állunk majd rajthoz, s igyekszünk a legjobb formánkat adni. A cél az lenne, hogy egy minél jobb helyezéssel előrelépjünk az összesített értékelésben, átvegyük a vezetést, és magunk mögé utasítsuk az Opellal induló Wollingert.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!