Fidesz: Arányosabb az útdíjrendszer
2015-01-23 20:36:42 | cikk: mo |
Az útdíjrendszer módosításairól döntött a kormány szerdai ülésén, miután értékelte az próbaüzem idején felmerült észrevételeket. Az útdíjrendszer változásairól dr. Kovács Zoltán és dr. Kontrát Károly országgyűlési képviselők tartottak sajtótájékoztatót a Fidesz helyi irodájában. 2015. február 1-jétől a megyei matricák nem a megyehatár előtti utolsó, hanem a megyehatár utáni első csomópontig lesznek érvényesek, ezzel az M7-es autópálya Veszprém megyei szakaszát a szomszédos megyékre érvényes matricákkal is lehet használni. Ugyanez az elv érvényes az M1-es autópálya Fejér megyei szakaszára – közölte Kontrát Károly.
- Ez mindenképpen kedvező változás, hiszen ha valaki Veszprém megyéből az M7-es autópályán utazik Budapestre, mindössze két – egy Fejér és egy Pest – megyei matricát kell vásárolni, így közlekedését évi 10000 forintból megoldhatja, szemben az országos, közel 43 ezer forintos matricával – fogalmazott a politikus.Arányosabb lett az útdíjrendszer – jelentette ki dr. Kovács Zoltán. Az országgyűlési képviselő hangsúlyozta, eddig nem volt arányos a rendszer, hiszen ha valaki csupán egy megyényi szakaszon vett részt a közlekedésben, éves díjban akkor is mintegy 43 ezer forintot kellett fizetnie.
- A változás elsősorban a vidék 8 milliós társadalmának segít azzal, hogy megyénként kell matricát vásárolni, amelynek éves díja a D1-es kategóriában 5000 forint – húzta alá a politikus.A kormány döntött arról is, hogy eltörli az 1470 forintos szolgáltatási díjat a megyei matricák bevezetésével összefüggő ügyekben. Kovács Zoltán hozzátette, ugyancsak a szerdai ülésen határoztak arról, hogy a négy- vagy többgyermekes nagycsaládok és a mozgásukban korlátozottak számára utólagos kompenzációt biztosítanak a D2 és D1 kategóriák díjai közti különbség megtérítése érdekében.
- Ez mindenképpen kedvező változás, hiszen ha valaki Veszprém megyéből az M7-es autópályán utazik Budapestre, mindössze két – egy Fejér és egy Pest – megyei matricát kell vásárolni, így közlekedését évi 10000 forintból megoldhatja, szemben az országos, közel 43 ezer forintos matricával – fogalmazott a politikus.Arányosabb lett az útdíjrendszer – jelentette ki dr. Kovács Zoltán. Az országgyűlési képviselő hangsúlyozta, eddig nem volt arányos a rendszer, hiszen ha valaki csupán egy megyényi szakaszon vett részt a közlekedésben, éves díjban akkor is mintegy 43 ezer forintot kellett fizetnie.
- A változás elsősorban a vidék 8 milliós társadalmának segít azzal, hogy megyénként kell matricát vásárolni, amelynek éves díja a D1-es kategóriában 5000 forint – húzta alá a politikus.A kormány döntött arról is, hogy eltörli az 1470 forintos szolgáltatási díjat a megyei matricák bevezetésével összefüggő ügyekben. Kovács Zoltán hozzátette, ugyancsak a szerdai ülésen határoztak arról, hogy a négy- vagy többgyermekes nagycsaládok és a mozgásukban korlátozottak számára utólagos kompenzációt biztosítanak a D2 és D1 kategóriák díjai közti különbség megtérítése érdekében.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!