Első díjat nyertek háromdimenziós társasjátékukkal a Weöres-iskola diákjai
2015-01-07 11:39:35 | cikk: mo |
Az UNESCO, felhívva a figyelmet arra, hogy milyen fontos szerepet játszik a fény életünkben, 2015-öt a Fény Évének nyilvánította. A Fény Évéhez kapcsolódó eseménysort az Európai Fizikai Társulat (EPS) kezdeményezte, s megszerezve az ENSZ és az UNESCO támogatását, világeseménnyé emelte a kezdeményezést. A budapesti Harmónium Egyesület Aprólépés csapata azonnal csatlakozott a programhoz és pályázatot írt ki "Ragadd meg a fényt!" címmel. A Weöres Sándor Általános Iskola öko-iskola lévén nem hagyhatta ki ezt a lehetőséget, a diákok összedugták a fejüket és a pedagógusokkal közösen kitalálták, mivel is pályázhatnának a kiírásra. Pulay Róbertné igazgatóhelyettes elmondta, Wenczel Marianna pedagógussal folyamatosan követik az iskolák számára kiírt alkotó pályázatokat, így bukkantak rá az Aprólépés csapatának három kategóriában meghirdetett pályázatára. „Karácsonyi fényeink”, „Ejtsd rabul a fényt!” és „Életünk természetes fényei” címmel jelent meg a kiírás, valamennyi kategóriában nyújtott be pályamunkát a pápai intézmény. A nyertes pályázat az „Életünk természetes fényei” elnevezésű kategóriából került ki, melynek első díját tudhatja magáénak a Weöres-suli diákcsapata. Kizárólag újrahasznosított anyagok felhasználásával egy 3D-s társasjátékot készítettek a tanulók, mely kiváló lehetőséget nyújt a játékos tanulásra, hiszen a pálya megtétele során kérdések merülnek fel a fényforrássokkal kapcsolatban. A társasjáték elkészítését a Nap és a szivárvány jelensége ihlette, a pálya a szivárvány színeiből állt össze. Megalkotásához pedig nem volt szükség másra, mint műanyagkupakokra, papírgurigára, kartonra, papírgolyókra, na és persze kreativitásra.
A gyerekek történetet is írtak a társashoz, melynek lényege, hogy miután a Naplopók elrabolták a Fényfalván élő Fotonok számára nélkülözhetetlen és energiát adó Napot, a bátor Fotonok elindultak az egyre halványodó Szivárvány színeinek hullámhosszain visszaszerezni éltető fényforrásukat. A Fotonok így veszélyekkel teli utakon, számos próbát kiállva, fénycsatornákon lecsúszva, fekete lyukakon átkúszva küzdöttek meg a Napért, mely életüket jelenti – foglalta össze a kitalált történetet Rákóczi Kíra, hozzátéve, hogy a Fotonok a játékosok, akik számos kalandot élnek át a Nap menteséig, mindeközben pedig sok-sok ismeretet sajátítanak el a kérdéseket tartalmazó mezőkre lépve. Krivácsy Eszter arról beszélt, hogy a szivárvány színeiről mintázott játék nagyon izgalmasra sikerült. És bár nem éppen az alsó tagozatosok számára készült, de a kérdéseket átfogalmazva akár majd ők is játszhatnak vele. Eszter szerint tanulságos és vicces is a társasjáték, a kérdéseket tanári segítséggel ők maguk állították össze. Összegyűjtötték a különleges és alapvető fényforrásokat, és ezekhez találták ki a feladatokat. A diáklány elárulta azt is, őt leginkább az üstökösre vonatkozó kérdés fogta meg, most már álmából felkelve is meg tudná válaszolni, pontosan mi is az az üstökös.Pulay Róbertné kiemelte, öko-iskola lévén több, a környezettudatos életmódhoz kötődő programjuk lesz ebben az évben is, így tervezik, hogy az öko-programok keretében megismertetik a társasjátékot az intézmény többi diákjával is.
A gyerekek történetet is írtak a társashoz, melynek lényege, hogy miután a Naplopók elrabolták a Fényfalván élő Fotonok számára nélkülözhetetlen és energiát adó Napot, a bátor Fotonok elindultak az egyre halványodó Szivárvány színeinek hullámhosszain visszaszerezni éltető fényforrásukat. A Fotonok így veszélyekkel teli utakon, számos próbát kiállva, fénycsatornákon lecsúszva, fekete lyukakon átkúszva küzdöttek meg a Napért, mely életüket jelenti – foglalta össze a kitalált történetet Rákóczi Kíra, hozzátéve, hogy a Fotonok a játékosok, akik számos kalandot élnek át a Nap menteséig, mindeközben pedig sok-sok ismeretet sajátítanak el a kérdéseket tartalmazó mezőkre lépve. Krivácsy Eszter arról beszélt, hogy a szivárvány színeiről mintázott játék nagyon izgalmasra sikerült. És bár nem éppen az alsó tagozatosok számára készült, de a kérdéseket átfogalmazva akár majd ők is játszhatnak vele. Eszter szerint tanulságos és vicces is a társasjáték, a kérdéseket tanári segítséggel ők maguk állították össze. Összegyűjtötték a különleges és alapvető fényforrásokat, és ezekhez találták ki a feladatokat. A diáklány elárulta azt is, őt leginkább az üstökösre vonatkozó kérdés fogta meg, most már álmából felkelve is meg tudná válaszolni, pontosan mi is az az üstökös.Pulay Róbertné kiemelte, öko-iskola lévén több, a környezettudatos életmódhoz kötődő programjuk lesz ebben az évben is, így tervezik, hogy az öko-programok keretében megismertetik a társasjátékot az intézmény többi diákjával is.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!