Tudatos versenyzésre készül 2015-ben Klausz Kristóf
2015-01-02 21:25:05 | cikk: Haraszti Gábor | fotó: Kiss Ferenc |
Újoncként talán nem is kívánhatott volna szebb debütálást a nemzetközi mezőnyben Klausz Kristóf. Igaz, a 18 éves pápai pilóta és segítője, Kecskeméti Balázs sokáig esélyes volt három bajnoki címre is, a dicsőség így sem maradt el. Az osztrák bajnokság RC 3-as kategóriájában másodikak, az ORB 5-ös kategóriájában pedig harmadikak lettek. A páros előtt talán már nincs olyan rallyszakasz, ami ismeretlen lenne, így újult erővel vágnak neki a 2015-ös Európa-bajnokságnak, valamint az osztrák és a magyar országos rally bajnokságnak. Január 4-én a 32. Jänner Rallyeval kezdenek, ahová az újév első napján útra is kelnek. Előtte azonban a fiatal pápai tehetség, Klausz Kristóf így értékelte debütáló évüket.
- Úgy vágtunk neki a 2014-es szezonnak, hogy ez lesz a tanuló és az ismerkedős évünk Balázzsal, hiszen mi előtte nem dolgoztunk együtt. Az Európa-bajnokság futamai mellett az osztrák és a magyar országos rally bajnokságnak is állandó résztvevői voltunk annak érdekében, hogy minél több tapasztalatot és versenykilométert gyűjtsünk. Minden helyszín teljesen új volt számunkra, ahol rengeteget tanultunk, s közben mégis tisztességesen helyt is tudtunk állni. Itthon a Miskolc Rallye-val kezdtünk, ami abszolút pozitív lökést adott számunkra, hiszen rögtön meg tudtuk nyerni a kategóriát. Fehérváron műszaki hiba, Veszprémben pedig egy defekt hátráltatott minket a jó szereplésben, de Kassa kárpótolt mindent, az a futam az egész csapatnak nagyon tetszett. Pécs volt a magyar bajnokság zárása nekünk, a Waldviertel Rallyen ugyanis az osztrák értékelésbe neveztünk. Évközben azonban olyannyira jól álltunk a rangsorban, hogy három bajnoki címre is esélyesek voltunk, s ennek megszerzése érdekében meneteltünk tovább. A szezon vége azonban elég balszerencsés volt, a pontszerzés helyett kiállásokkal fejeztük be a futamokat. Horvátországban megcsúsztunk és felborultunk, Pécsett pedig beestünk egy árokba. Ezeket a baleseteket is tapasztalatszerzésként fogtam fel, de egyáltalán nem keltett bennem semmilyen félelmet sem, ami esetleg befolyásolná a jövőbeli szereplésünket. A szezon kezdete előtt több jelölt is szóba került a navigátor szerepére, de Kecskeméti Balázsban találtuk meg azt a személyt, aki nagyon tapasztalt, idegen nyelven is beszél, és így rengeteget tanulhatok tőle. Ez be is igazolódott, és a komoly munka mellett azért mindig jó hangulat is uralkodott az autón és a csapaton belül is. Nemcsak Balázzsal, de a Takács Motorsporttal is ez volt az első közös évünk. Nagyon sok versenyt teljesítettünk együtt, ahol persze előjöttek apró hibák, de mindent sikerült megoldanunk, alkalmazkodnunk egymáshoz, s úgy érzem, ez a rendszer abszolút működőképes hosszú távon is. Pont ezért, ugyanebben a felállásban, a Renault Clio R3-mal folytatjuk 2015-ben is a pontgyűjtögetést az EB-n, az osztrák illetve a magyar bajnokságban is. A következő szezont ismét a Jänner Rallyeval kezdjük meg, január 4-én – ám előtte tesztelünk még egyet a Szilveszter Rallyen, édesapámmal az oldalalom, hogy ne essünk ki nagyon a ritmusból. Nagyon sokat beszélgettünk arról, vajon mi lenne a megfelelő taktika a 2015-ös bajnokságra nézve. Arra jutottunk, hogy ésszel fel kell építenünk ezt az évet, ahol arra törekszünk majd, hogy minél tudatosabban versenyezzünk. Szeretnénk az eddig elért tempót tartani, a biztonságot szem előtt tartva, de semmiképpen sem lassan akarunk majd menetelni a futamokon. A 2014-es Jänner Rallyen még nagyon nehéz helyzetben voltam: új volt a csapat, a kocsi, a navigátor, és fizikailag sem voltam teljesen felkészülve egy ilyen hosszú és nehéz versenyre. Tanulva ezekből a mostani futamra sokkal jobban felkészültem, a gumik tekintetében igyekeztünk mindenféle keveréket beszerezni, akármilyen körülmény is fog éppen uralkodni abban az időben a pályákon. És persze óriási segítség lesz az, hogy már sem a szakaszok, sem a csapat nem lesz ismeretlen.
- Úgy vágtunk neki a 2014-es szezonnak, hogy ez lesz a tanuló és az ismerkedős évünk Balázzsal, hiszen mi előtte nem dolgoztunk együtt. Az Európa-bajnokság futamai mellett az osztrák és a magyar országos rally bajnokságnak is állandó résztvevői voltunk annak érdekében, hogy minél több tapasztalatot és versenykilométert gyűjtsünk. Minden helyszín teljesen új volt számunkra, ahol rengeteget tanultunk, s közben mégis tisztességesen helyt is tudtunk állni. Itthon a Miskolc Rallye-val kezdtünk, ami abszolút pozitív lökést adott számunkra, hiszen rögtön meg tudtuk nyerni a kategóriát. Fehérváron műszaki hiba, Veszprémben pedig egy defekt hátráltatott minket a jó szereplésben, de Kassa kárpótolt mindent, az a futam az egész csapatnak nagyon tetszett. Pécs volt a magyar bajnokság zárása nekünk, a Waldviertel Rallyen ugyanis az osztrák értékelésbe neveztünk. Évközben azonban olyannyira jól álltunk a rangsorban, hogy három bajnoki címre is esélyesek voltunk, s ennek megszerzése érdekében meneteltünk tovább. A szezon vége azonban elég balszerencsés volt, a pontszerzés helyett kiállásokkal fejeztük be a futamokat. Horvátországban megcsúsztunk és felborultunk, Pécsett pedig beestünk egy árokba. Ezeket a baleseteket is tapasztalatszerzésként fogtam fel, de egyáltalán nem keltett bennem semmilyen félelmet sem, ami esetleg befolyásolná a jövőbeli szereplésünket. A szezon kezdete előtt több jelölt is szóba került a navigátor szerepére, de Kecskeméti Balázsban találtuk meg azt a személyt, aki nagyon tapasztalt, idegen nyelven is beszél, és így rengeteget tanulhatok tőle. Ez be is igazolódott, és a komoly munka mellett azért mindig jó hangulat is uralkodott az autón és a csapaton belül is. Nemcsak Balázzsal, de a Takács Motorsporttal is ez volt az első közös évünk. Nagyon sok versenyt teljesítettünk együtt, ahol persze előjöttek apró hibák, de mindent sikerült megoldanunk, alkalmazkodnunk egymáshoz, s úgy érzem, ez a rendszer abszolút működőképes hosszú távon is. Pont ezért, ugyanebben a felállásban, a Renault Clio R3-mal folytatjuk 2015-ben is a pontgyűjtögetést az EB-n, az osztrák illetve a magyar bajnokságban is. A következő szezont ismét a Jänner Rallyeval kezdjük meg, január 4-én – ám előtte tesztelünk még egyet a Szilveszter Rallyen, édesapámmal az oldalalom, hogy ne essünk ki nagyon a ritmusból. Nagyon sokat beszélgettünk arról, vajon mi lenne a megfelelő taktika a 2015-ös bajnokságra nézve. Arra jutottunk, hogy ésszel fel kell építenünk ezt az évet, ahol arra törekszünk majd, hogy minél tudatosabban versenyezzünk. Szeretnénk az eddig elért tempót tartani, a biztonságot szem előtt tartva, de semmiképpen sem lassan akarunk majd menetelni a futamokon. A 2014-es Jänner Rallyen még nagyon nehéz helyzetben voltam: új volt a csapat, a kocsi, a navigátor, és fizikailag sem voltam teljesen felkészülve egy ilyen hosszú és nehéz versenyre. Tanulva ezekből a mostani futamra sokkal jobban felkészültem, a gumik tekintetében igyekeztünk mindenféle keveréket beszerezni, akármilyen körülmény is fog éppen uralkodni abban az időben a pályákon. És persze óriási segítség lesz az, hogy már sem a szakaszok, sem a csapat nem lesz ismeretlen.
Képek:
nincsenek képek
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!