Referenciaintézményi műhelymunka a Weöresben
2014-09-22 15:53:44 | cikk: Babos Petra |
Az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. a „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció) II. szakasz (TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001)” kiemelt projekt keretében gyakorlatorientált referenciaintézményi műhelymunkát szervez. A pápai Weöres Sándor Általános Iskola, mint referenciaintézmény is részt vett ezen a szakmai napon, melyen az iskola jó gyakorlatait mutatták be az érdeklődőknek.
A szakmai műhelymunkákból álló rendezvénysorozat a „Minősített referenciaintézmény” címet elnyert intézmények közreműködésével valósult meg.
Horváth Attila, az iskola igazgatója elmondta, intézményük a drámaoktatást és az Arizona-programot mutatta be.
- Nagyon fontosnak tartjuk, hogy az általunk elképzelt és jól bevált módszereket mások is megismerjék és tudják alkalmazni a saját iskolájukban. A rendezvényen a város és a környékbeli iskolák pedagógusai vettek részt. A mai szakmai nap címe: Bepillantás egy referenciaintézmény hétköznapjaiba. Itt azt szeretnénk bemutatni, hogy milyen nálunk egy-egy nap, hogyan is néz ki az Arizona-program, a drámajáték a tanórán, s ezt matematika és természetismeret óra keretein belül mutatjuk be.
Az Arizona-program egy lehetőség a konfliktus kezelésre, melyet Magyarországon egyedülállóan a pápai Weöres-iskolában alkalmaznak. Az iskola 2006 őszén vezette be, célja a tanárok számára a zavartalan tanítás, a tanulóknak a zavarásmentes, nyugodt tanóra biztosítása, valamint a felelősségteljes gondolkodás kialakítása a diákokban. A programot 4-8. évfolyamon vezették be a délelőtti tanórákon; célja a tanítási órák védelme, minden osztályteremben és minden más olyan teremben, ahol oktatás folyik. Aki az elvek ellen vét, és nem akar, vagy nem tud viselkedésén változtatni, lehetőséget kap, hogy az órát elhagyja, s az Arizona-szobába távozzon. Itt mindig tartózkodik egy felügyelő tanár, aki fogadja a gyerekeket. A dráma, a játék az oktatásban címmel Horváthné Árvai Mária matekórát tartott a nap folyamán. A foglalkozás során azt mutatta be, hogyan is épül be a dráma, mint eszköz a tanórába játékos formában. A gyerekek nagyon élvezik az órát, s szinte észre sem veszik, hogy közben tanulnak.A szakmai napra Egyházi Andrea tankerület-vezető is ellátogatott, aki mint mondta, nagyon hasznosnak véli a műhelymunkát, hiszen a Weöres-iskola egy nagyon jó gyakorlatot dolgozott ki.
A műhelymunka-sorozatban elméleti felvetések és gyakorlati megoldási lehetőségek egyaránt megjelennek. Az intézményi jó gyakorlatok és módszerek változatos rendszerének megismerése segítséget nyújt ahhoz, hogy a résztvevő intézmények megfelelően felkészülhessenek az új tartalmak átadására, fogadására, beépítésére.
A szakmai műhelymunkákból álló rendezvénysorozat a „Minősített referenciaintézmény” címet elnyert intézmények közreműködésével valósult meg.
Horváth Attila, az iskola igazgatója elmondta, intézményük a drámaoktatást és az Arizona-programot mutatta be.
- Nagyon fontosnak tartjuk, hogy az általunk elképzelt és jól bevált módszereket mások is megismerjék és tudják alkalmazni a saját iskolájukban. A rendezvényen a város és a környékbeli iskolák pedagógusai vettek részt. A mai szakmai nap címe: Bepillantás egy referenciaintézmény hétköznapjaiba. Itt azt szeretnénk bemutatni, hogy milyen nálunk egy-egy nap, hogyan is néz ki az Arizona-program, a drámajáték a tanórán, s ezt matematika és természetismeret óra keretein belül mutatjuk be.
Az Arizona-program egy lehetőség a konfliktus kezelésre, melyet Magyarországon egyedülállóan a pápai Weöres-iskolában alkalmaznak. Az iskola 2006 őszén vezette be, célja a tanárok számára a zavartalan tanítás, a tanulóknak a zavarásmentes, nyugodt tanóra biztosítása, valamint a felelősségteljes gondolkodás kialakítása a diákokban. A programot 4-8. évfolyamon vezették be a délelőtti tanórákon; célja a tanítási órák védelme, minden osztályteremben és minden más olyan teremben, ahol oktatás folyik. Aki az elvek ellen vét, és nem akar, vagy nem tud viselkedésén változtatni, lehetőséget kap, hogy az órát elhagyja, s az Arizona-szobába távozzon. Itt mindig tartózkodik egy felügyelő tanár, aki fogadja a gyerekeket. A dráma, a játék az oktatásban címmel Horváthné Árvai Mária matekórát tartott a nap folyamán. A foglalkozás során azt mutatta be, hogyan is épül be a dráma, mint eszköz a tanórába játékos formában. A gyerekek nagyon élvezik az órát, s szinte észre sem veszik, hogy közben tanulnak.A szakmai napra Egyházi Andrea tankerület-vezető is ellátogatott, aki mint mondta, nagyon hasznosnak véli a műhelymunkát, hiszen a Weöres-iskola egy nagyon jó gyakorlatot dolgozott ki.
A műhelymunka-sorozatban elméleti felvetések és gyakorlati megoldási lehetőségek egyaránt megjelennek. Az intézményi jó gyakorlatok és módszerek változatos rendszerének megismerése segítséget nyújt ahhoz, hogy a résztvevő intézmények megfelelően felkészülhessenek az új tartalmak átadására, fogadására, beépítésére.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!