12 másodpercen múlt – Nasser Al-Attiyah a bajnok!
2014-08-17 09:52:06 | cikk: Haraszti Gábor |
Korán keltek a XI. Hungarian Baja versenyzői a futam harmadik napján, ugyanis a motorosok és quadosok reggel 7 órakor, az autósok és kamionosok két órával később a buszpályaudvarról indultak a gannai szombati első szakasz rajtjára. Ez alkalommal, jóval barátságosabb időjárási körülmények vártak a pilótákra, ugyanis éjjel elállt az eső, délelőtt pedig már ragyogó napsütésben tudták tövig húzni, vagy épp nyomni a gázpedált. A nézőket ismét elkényeztették a szervezők, hiszen látványos pontokat jelöltek ki a nagyérdeműnek, rendkívül látogatott volt Döbröntén a patakátkelés, vagy az ezt követő szűk, hidas kanyar, ahonnan egy éles jobbkanyarral mentek fel a sziklás hegyre. A mezőny ezután Márkón, Jutaspusztán és Hajmáskéren keresztül jutott el a veszprémi lőtérre. A versenyzők ezután visszatértek a szervizparkba, majd a legszükségesebb javítási munkálatok délután ismét nekivágtak a távnak, végül 20 óra körül érkeztek meg a Városi Sportcsarnok mögötti Parc Fermé-be. Miután a csapatok kiértékelték a hétvégi eredményeket, a szervezők összesítették az időket, következett az ünnepélyes célceremónia, ahol a kategóriák legjobbjai átvehették jól megérdemelt díjaikat. A díjátadót megelőzően Garamvölgyi Zoltán főszervezőt kértük egy rövid értékelésre, aki elsősorban azt emelte ki, hogy sokévi tárgyalásnak köszönhetően a mezőny visszatérhetett a veszprémi lőtérre.
- A versenyzők rettentően boldogok ettől, hiszen nagyon tetszik nekik az ott kijelölt, majd’ 100 kilométeres pálya. Szombaton a környezetvédelmi szakhatóság munkatársai megvizsgálták a helyzetet a lőtéren és mindent rendben találtak. Óriási munkával, hittel, kitartással öt év után térhettünk vissza a lőtérre, illetve a Bakonyerdő Zrt.-nek köszönhetően egy olyan új gyorsasági szakaszt találtunk, amiről álmodni sem mertem. A versenyzők gondolataiból le lehetett szűrni, hogy elégedett volt mindenki, boldogan versenyeztek, technikás pályákon, különleges területeken. Pápán szép központot kaptunk ismét a várostól, ezt nagyon szépen köszönjük, és újult erővel tervezzük a jövő évet.
A motorosoknál az első szakaszt a világkupa éllovas Alessandro Ruoso nyerte meg, a másodikon azonban az olasznak akadt egy kis problémája. Az éjszakai ítéletidő ugyanis kissé átrendezte a pályát: letépte a szalagokat, megrongálta a táblákat. Ruoso így azután első rajtolóként nem feltétlenül abban a tempóban haladt, ahogy szeretett volna végül a nem hivatalos végeredmény szerint 49 másodperces előnnyel a francia Adrien Maré lett a győztes, a dobogó harmadik fokára Alex Zanotti állhatott fel.
Az autósoknál jó néhány kieső volt már a szombati első két szakaszon is, a két legnagyobb kieső a gyári Minivel autózó Krzysztof Holowczyc, valamint a toyotás Adam Malysz. Előbbinek azért kellett feladnia a versenyt, mert navigátora rosszul lett, az első szakasz után kiszállt az autóból és lefeküdt a fűre. Zsibbadt az arca, a keze a lába, izzadt, szerencsére már jobban van a versenyző. Adam Malysz pedig egy gyors, nyílt szakaszon fejtetőre tette az autóját, húsz perc alatt tudták visszafordítani az autót, így pedig nem volt értelme folytatni. A győzelemért folytatott harc izgalmasan alakult, az utolsó kilométereken dőlt el az első hely sorsa. A Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah csütörtökön és pénteken is technikai gondokkal küszködött, tönkrement az első differenciálmű a Toyotájában, a délutáni két szakaszon azonban tövig nyomta a gázpedált, végsebességük nem egyszer 173 km/óra volt.
- Nyomtam a gázt, ahogy csak bírtam, szinte repültünk – mondta Nasser Al-Attiyah. – Ennél gyorsabban nem tudtunk volna menni, mindent egy lapra tettünk fel. Pokoli volt az a két perc a célban, amíg megvártuk, hogy Terranova is beérjen a célba, aztán meg a számolgatás sem ment könnyen. De a végén csak megszületett az eredmény: nyertünk – idézi a hivatalos honlap a kiváló sportembert, aki összetettben 12 másodperccel előzte meg a világkupa-sorozat összetett éllovasát, Vlagyimir Vasziljev-et, aki így a második fokára állhatott fel. Ő az utolsó szakaszokon már nem kockáztatott, hiszen előtte és mögötte is messze voltak a riválisok.
- Persze, nyerni akartunk, de az összetett szempontjából értékes pontokat szereztünk, aminek nagyon örülünk - mondta Vasziljev.
A legjobb magyar eredményt a magyar bajnoki címvédő Fodor Imre, Mesterházi Márk kettős lett, akik a hatodik helyen gurulhattak át a célon.
- A versenyzők rettentően boldogok ettől, hiszen nagyon tetszik nekik az ott kijelölt, majd’ 100 kilométeres pálya. Szombaton a környezetvédelmi szakhatóság munkatársai megvizsgálták a helyzetet a lőtéren és mindent rendben találtak. Óriási munkával, hittel, kitartással öt év után térhettünk vissza a lőtérre, illetve a Bakonyerdő Zrt.-nek köszönhetően egy olyan új gyorsasági szakaszt találtunk, amiről álmodni sem mertem. A versenyzők gondolataiból le lehetett szűrni, hogy elégedett volt mindenki, boldogan versenyeztek, technikás pályákon, különleges területeken. Pápán szép központot kaptunk ismét a várostól, ezt nagyon szépen köszönjük, és újult erővel tervezzük a jövő évet.
A motorosoknál az első szakaszt a világkupa éllovas Alessandro Ruoso nyerte meg, a másodikon azonban az olasznak akadt egy kis problémája. Az éjszakai ítéletidő ugyanis kissé átrendezte a pályát: letépte a szalagokat, megrongálta a táblákat. Ruoso így azután első rajtolóként nem feltétlenül abban a tempóban haladt, ahogy szeretett volna végül a nem hivatalos végeredmény szerint 49 másodperces előnnyel a francia Adrien Maré lett a győztes, a dobogó harmadik fokára Alex Zanotti állhatott fel.
Az autósoknál jó néhány kieső volt már a szombati első két szakaszon is, a két legnagyobb kieső a gyári Minivel autózó Krzysztof Holowczyc, valamint a toyotás Adam Malysz. Előbbinek azért kellett feladnia a versenyt, mert navigátora rosszul lett, az első szakasz után kiszállt az autóból és lefeküdt a fűre. Zsibbadt az arca, a keze a lába, izzadt, szerencsére már jobban van a versenyző. Adam Malysz pedig egy gyors, nyílt szakaszon fejtetőre tette az autóját, húsz perc alatt tudták visszafordítani az autót, így pedig nem volt értelme folytatni. A győzelemért folytatott harc izgalmasan alakult, az utolsó kilométereken dőlt el az első hely sorsa. A Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah csütörtökön és pénteken is technikai gondokkal küszködött, tönkrement az első differenciálmű a Toyotájában, a délutáni két szakaszon azonban tövig nyomta a gázpedált, végsebességük nem egyszer 173 km/óra volt.
- Nyomtam a gázt, ahogy csak bírtam, szinte repültünk – mondta Nasser Al-Attiyah. – Ennél gyorsabban nem tudtunk volna menni, mindent egy lapra tettünk fel. Pokoli volt az a két perc a célban, amíg megvártuk, hogy Terranova is beérjen a célba, aztán meg a számolgatás sem ment könnyen. De a végén csak megszületett az eredmény: nyertünk – idézi a hivatalos honlap a kiváló sportembert, aki összetettben 12 másodperccel előzte meg a világkupa-sorozat összetett éllovasát, Vlagyimir Vasziljev-et, aki így a második fokára állhatott fel. Ő az utolsó szakaszokon már nem kockáztatott, hiszen előtte és mögötte is messze voltak a riválisok.
- Persze, nyerni akartunk, de az összetett szempontjából értékes pontokat szereztünk, aminek nagyon örülünk - mondta Vasziljev.
A legjobb magyar eredményt a magyar bajnoki címvédő Fodor Imre, Mesterházi Márk kettős lett, akik a hatodik helyen gurulhattak át a célon.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!