Célnyelvi felmérés a Tarczyban
2014-06-04 15:52:25 | cikk: Babos Petra |
Célnyelvi felmérést írtak a kéttannyelvű tagozatos 6. és 8. osztályosok a Tarczy Lajos Általános Iskolában ma délelőtt. A mérést az Oktatási Hivatal szervezte idén először, a Tarczyban 11 nyolcadikos és 19 hatodikos írta meg a felmérőt.
Hardi Tünde tagozatvezető arról tájékoztatta hírportálunkat, hogy az új közoktatási törvény értelmében 2013. szeptember 1-jétől a két tanítási nyelvű általános iskolák 6. és 8. osztályában célnyelvi felmérést kell írni a diákoknak.
- A felmérést az egész országban ezen a napon írják a kéttannyelvü általános iskolákban. Az írásbeli felmérés során három feladattípus várt a tanulókra: a hallás utáni szövegértés, az olvasott szövegértés és a fogalmazási készség. A diákok több tantárgyat is angolul tanulnak, a hatodikosok a történelmet, a természetismeretet és a célnyelvi civilizációt. A nyolcadikosok a biológiát, a földrajzot, az informatikát és a célnyelvi civilizációt tanulják idegen nyelven.
A célnyelvi mérés hasonló a kompetenciaméréshez, mivel itt is azonosító kóddal dolgoznak a diákok. A dolgozatokat az iskola szaktanárai javítják az Oktatási Hivatal által kiadott javítókulcs alapján.
A tanulók a kéttannyelvű program mellett felkészítő órákon, nyelvvizsga előkészítőn vehettek részt heti 1-1 órában.
A mérésnél a hatodik osztályban a Közös Európai Referencia keretben meghatározott A2, nyolcadikban a B1 fokozatot kell elérnie a tanulók 60 százalékának. Ha egy iskolának ezt nem sikerül három éven keresztül teljesítenie, akkor a kéttannyelvű akkreditációt megvonhatják.
Az eredményt június közepéig kell feltöltetni az OH honlapjára, illetve az iskola honlapján is közzé kell tenni június 30-ig.
Hardi Tünde tagozatvezető arról tájékoztatta hírportálunkat, hogy az új közoktatási törvény értelmében 2013. szeptember 1-jétől a két tanítási nyelvű általános iskolák 6. és 8. osztályában célnyelvi felmérést kell írni a diákoknak.
- A felmérést az egész országban ezen a napon írják a kéttannyelvü általános iskolákban. Az írásbeli felmérés során három feladattípus várt a tanulókra: a hallás utáni szövegértés, az olvasott szövegértés és a fogalmazási készség. A diákok több tantárgyat is angolul tanulnak, a hatodikosok a történelmet, a természetismeretet és a célnyelvi civilizációt. A nyolcadikosok a biológiát, a földrajzot, az informatikát és a célnyelvi civilizációt tanulják idegen nyelven.
A célnyelvi mérés hasonló a kompetenciaméréshez, mivel itt is azonosító kóddal dolgoznak a diákok. A dolgozatokat az iskola szaktanárai javítják az Oktatási Hivatal által kiadott javítókulcs alapján.
A tanulók a kéttannyelvű program mellett felkészítő órákon, nyelvvizsga előkészítőn vehettek részt heti 1-1 órában.
A mérésnél a hatodik osztályban a Közös Európai Referencia keretben meghatározott A2, nyolcadikban a B1 fokozatot kell elérnie a tanulók 60 százalékának. Ha egy iskolának ezt nem sikerül három éven keresztül teljesítenie, akkor a kéttannyelvű akkreditációt megvonhatják.
Az eredményt június közepéig kell feltöltetni az OH honlapjára, illetve az iskola honlapján is közzé kell tenni június 30-ig.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!