Kitiltották a nehéz teherjárműveket az Ötödik utcáról és a Várkert utcáról
2014-05-31 17:53:40 | cikk: HuHa |
Az előző hetekben komoly tehergépjármű forgalom terhelte meg az Ötödik utca-Gróf út-Várkert utca-Szent István út-Győri út útvonalat, néha konvojban haladtak át a város ezen szakaszán a nagy tömegű építőanyagot szállító teherautók, melyek a csornai útépítéshez szállítják egy Pápa közeli bányából a murvát. Ezek a 10 tonnánál is nagyobb tömegű járművek azonban súlyos károkat okozhatnak az útburkolatban, ezért a városvezetés úgy határozott, súlykorlátozást vezetnek be azokon az érintett utakon, melyek város fenntartásában vannak.
-Bizonyára sokakat örömmel tölt el, hogy új utak épülnek a környéken, elsősorban a csornaiakat, hogy megépülnek a csornai elkerülők, de ennek vannak olyan hatásai, amit másoknak kell elszenvedni. A csornai útépítéshez városunkon keresztül hordják a nagy tömegű autók a murvát, nekünk azonban nem mindegy, melyik utakat veszik igénybe ehhez. A városon keresztülhaladó utak egy része országos közút, másik része pedig helyi fenntartású út. A két út közötti különbség az, hogy a helyi utak karbantartása, újjáépítése az önkormányzat feladata és jelenleg úgy tűnik, hogy pályázatok hiányában 100 százalékos finanszírozású feladata, ami több száz milliós tételt jelenthet az Ötödik utca és Várkert utca vonatkozásában. Az országos közutak karbantartása viszont országos feladat - magyarázta a polgármester a pénteken életbe léptetett súlykorlátozás okát, hozzátéve, szeretnék, ha a nagy tömegű építőanyagot szállító teherautók nem tennék tönkre a városi utakat. A megnövekedett teherautó forgalomtól ugyanis kátyúk, nyomvályúk keletkezhetnek az útburkolatban, amit aztán a városnak kell kijavítani. Áldozó Tamás elismerte, mindez megtörténhet az országos közutakkal is – hacsak nem eleve nagyobb teherbírásúra építették -, ám azokat nem városi pénzből kell helyreállítani.
A pénteken bevezetett korlátozás a Gyimóti út felől az Ötödik utca kezdetétől érvényes és a Várkert utca végéig tart, hiszen a Szent István út és a városból kivezető Győri út országos közút. A 10 tonnánál nehezebb járművek behajtásának tiltását táblák jelzik az utcák elején, a Magyar közút pedig tájékoztató táblákat helyezett el a kereszteződések előtt, jelölve, hogy a nehéz járművek merre haladhatnak át a városon.
Áldozó Tamás érdeklődésünkre elmondta, a város nem kapott tájékoztatást arról, hogy meddig fog tartani a csornai elkerülő megépítése, illetve ehhez a murvaszállítás, de igyekeznek információt szerezni a beruházásról, hiszen egyetlen pápai polgárnak sem mindegy, meddig kell tűrnie ezt a nagy tehergépjármű forgalmat. A 10 tonnánál nehezebb járművek péntektől vélhetően a Gyimóti út-Somlai út útvonalon közlekednek, és az elkerülőn folytatják útjukat Csorna felé.
-Bizonyára sokakat örömmel tölt el, hogy új utak épülnek a környéken, elsősorban a csornaiakat, hogy megépülnek a csornai elkerülők, de ennek vannak olyan hatásai, amit másoknak kell elszenvedni. A csornai útépítéshez városunkon keresztül hordják a nagy tömegű autók a murvát, nekünk azonban nem mindegy, melyik utakat veszik igénybe ehhez. A városon keresztülhaladó utak egy része országos közút, másik része pedig helyi fenntartású út. A két út közötti különbség az, hogy a helyi utak karbantartása, újjáépítése az önkormányzat feladata és jelenleg úgy tűnik, hogy pályázatok hiányában 100 százalékos finanszírozású feladata, ami több száz milliós tételt jelenthet az Ötödik utca és Várkert utca vonatkozásában. Az országos közutak karbantartása viszont országos feladat - magyarázta a polgármester a pénteken életbe léptetett súlykorlátozás okát, hozzátéve, szeretnék, ha a nagy tömegű építőanyagot szállító teherautók nem tennék tönkre a városi utakat. A megnövekedett teherautó forgalomtól ugyanis kátyúk, nyomvályúk keletkezhetnek az útburkolatban, amit aztán a városnak kell kijavítani. Áldozó Tamás elismerte, mindez megtörténhet az országos közutakkal is – hacsak nem eleve nagyobb teherbírásúra építették -, ám azokat nem városi pénzből kell helyreállítani.
A pénteken bevezetett korlátozás a Gyimóti út felől az Ötödik utca kezdetétől érvényes és a Várkert utca végéig tart, hiszen a Szent István út és a városból kivezető Győri út országos közút. A 10 tonnánál nehezebb járművek behajtásának tiltását táblák jelzik az utcák elején, a Magyar közút pedig tájékoztató táblákat helyezett el a kereszteződések előtt, jelölve, hogy a nehéz járművek merre haladhatnak át a városon.
Áldozó Tamás érdeklődésünkre elmondta, a város nem kapott tájékoztatást arról, hogy meddig fog tartani a csornai elkerülő megépítése, illetve ehhez a murvaszállítás, de igyekeznek információt szerezni a beruházásról, hiszen egyetlen pápai polgárnak sem mindegy, meddig kell tűrnie ezt a nagy tehergépjármű forgalmat. A 10 tonnánál nehezebb járművek péntektől vélhetően a Gyimóti út-Somlai út útvonalon közlekednek, és az elkerülőn folytatják útjukat Csorna felé.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!