Ismét jól szerepeltek a tarczysok a Cambridge-nyelvvizsgán


2014-05-30 14:34:28  | cikk: mo  | 


Ismét jól szerepeltek a tarczysok a Cambridge-nyelvvizsgán főképe
Jó eredményekkel teljesítették a Tarczy Lajos Általános Iskola negyedik osztályos diákjai a British Council Nyelviskola által lebonyolított gyermek-nyelvvizsgát. Az intézmény kéttannyelvű tagozatos tanulói harmadik alkalommal vehetnek részt a nemzetközileg elismert, Cambridge-típusú angol nyelvvizsgán. Tavaly 13 diák, az idei évben pedig 18 negyedikes gyermek mérte fel angol nyelvtudását. Hardi Tünde, a kéttannyelvű tagozat vezetője elmondta, a vizsga jó alkalom a diákok készségeinek felmérésére, és természetesen visszajelzés a pedagógia munka tekintetében is. Az eredményeken tükröződik az is, hogy az angol nyelv oktatása során melyek azok a területek, amelyeket még fejleszteni kell – osztotta meg gondolatait a nyelvvizsgával kapcsolatban a tagozatvezető, majd köszönetét fejezte ki a British Councilnak azért, hogy lebonyolította iskolájukban a megmérettetést.

Lissák Bertalan, a British Council vizsgáztatója azt hangsúlyozta, a pápai gyerekek nagyon jól felkészültek a vizsgára, és jól szerepeltek a megmérettetésen. A szakember kiemelte, a gyermek angol nyelvvizsgák legfontosabb célja, hogy a diákok nyelvtanulási kedvét növeljék azáltal, hogy egy hivatalos bizonyítványt kapnak a jelenlegi tudásszintjükről. A gyermek-nyelvvizsgák nem arra hivatottak, hogy kiemeljék a vizsgázók hiányosságait, hanem, hogy kihangsúlyozzák, mire képesek. A szóbeli és írásbeli fordulóból álló vizsgát úgy tervezték, hogy pozitív élményt nyújtson számukra és segítse nyelvi tanulmányaikat. Sok múlik a kommunikációs készségen – jelentette ki Lissák Bertalan –, hiszen az általuk összeállított vizsgafeladatok aktív tudást mérnek, és a nyelv mindennapi használatára ösztönzi a diákokat.
- Sok tanuló elsajátítja a nyelvet, a nyelvtani szabályokat, megszerzi a tudást, de a kommunikáció nehézséget okoz számára. Lehet, hogy ötössel teljesíti a tantárgyat, de a gyakorlatban képtelen használni a nyelvet. Erre jók a Cambridge-típusú nyelvvizsgák, hiszen itt már a felkészülési időszak alatt kénytelen kommunikálni a gyermek, s tudása aktívvá válik. A pápai gyerekek kiválóan teljesítették a vizsgafeladatokat – jegyezte meg a vizsgáztató.

Lázár Gréta Enna érdeklődésünkre elmondta, jól sikerült a vizsga, az írásbeli feladatokat könnyen teljesítette és a szóbelin is magabiztosnak érezte magát. A vizsgáztatónak be kellett mutatkoznia, elmondta hány éves, beszélgettek a sportról és még a legjobb barátnőjéről is kérdezték. Gréta elmondta, voltak olyan szavak, amelyeket elsőre nem értett, de aztán a szövegkörnyezetből mindig kiderült, hogy miről is van szó. A negyedikes kislány elégedetten ment haza a vizsga után.

Képek:

Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!

Megértésüket köszönjük!