Szentpéteri István az ország legjobb gépkocsizó járőre
2014-05-11 21:56:55 | cikk: HuHa |
A Pápai Rendőrkapitányság törzsőrmestere lett a IV. Országos Szakmai Közlekedésrendészeti Verseny gépkocsizó járőr kategóriájának győztese. Szentpéteri István 2009-ben szerelt fel a körmendi Rendészeti Szakközépiskola elvégzése után, előbb Balatonfüreden dolgozott, majd az Ajkai Rendőrkapitányság járőre lett, később bűnügyi vizsgálóként dolgozott Ajkán. A baleset helyszínelői szaktanfolyam elvégzése után már ez volt a munkaterülete, 2013 márciusában pedig kérésére szülővárosába Pápára helyezték át.
Az első évet itt is járőrként töltötte, ez év tavaszától azonban kinevezett baleset helyszínelőként dolgozik. A fiatal rendőr már az első munkában töltött évben részt vett a közlekedésrendészeti versenyen, eddig azonban csak a megyei megmérettetésig jutott. Nem úgy az idén, amikor megyei győztesként, a legjobb szakmai teszt kitöltőjeként részt vehetett az országos döntőn a Veszprém megyei háromfős csapatban és onnan az első helyezettnek járó serleggel térhetett haza.
Szentpéteri István a versenyről azt mesélte, nem volt könnyű, de lehetetlen feladat megoldását nem kérték tőlük. A megmérettetés elméleti és szóbeli feladatokból állt, amikre bizony készülni kellett, hiszen minden szabály és rendelkezés alkalmazásával nem találkoznak minden nap.
-Már a megyei közlekedésrendészeti verseny elméleti feladatai sem voltak egyszerűek, a KRESZ elméletben minden járművezetői kategóriára voltak kérdések és azokból is a csavarosabbak, a szakmai elméleti teszten pedig olyan jogszabályok alkalmazása is szóba került, amit nem használunk a mindennapi munka során, így komoly felkészülést igényelt – mesélte.
Az országos döntőben a Közlekedési Hatóság által összeállított KRESZ tesztet kellett kitölteniük, a közlekedésrendészeti szakmai tesztben pedig a diplomatákra, külföldi rendszámokra vonatkozó kérdések is szerepeltek. A Veszprém megyei csapat egyébként a legjobb teszteredményt érte el a versenyen. A gyakorlati versenyben István a gépkocsizó járőr kategóriában indult, s itt is remekül teljesített. A hosszú feladatsorban előre- és hátramenetben is voltak gyakorlatok, nagyon sok volt a teniszlabdás feladat, melynek lényege, hogy az autóval úgy kellett érinteni az oszlopot - aminek a tetején volt a teniszlabda -, hogy a labda leessen, de az oszlop ne dőljön el. Mindezt előre és hátramenetben is meg kellett tudni oldani. A versenyen két autót is kellett vezetni és a Skoda Yeti terepadottságaira alapozó feladatokat is meg kellett oldani. A gyorsaság mellett a hibátlan teljesítés is számított, így nagy rutint és sok gyakorlást igényelt a vezetési feladatsor.
-Elmesélni is nehéz, hogy milyen sok feladat volt a tesztpályán, hosszan kellett memorizálni az egymás után következő elemeket és sok versenyzőnek az volt a hibája, hogy apróságokat nem vett figyelembe. Azok a kollégák, akik már többször is részt vettek az országos döntőn azt mesélték, ilyen típusú gyakorlati teszt még sosem szerepelt a döntőben – emlékezett vissza. A fiatal rendőr arról is mesélt, jól érezte magát a megmérettetésen, bár nagy volt a feszültség, hiszen az előző években a megyei csapat remek eredményeket ért el. Nem véletlen hát, hogy a gépkocsizó járőr kategória megnyerése rendkívüli örömmel töltötte el.
Szentpéteri István egyébként a mindennapokban baleset helyszínelőként éppúgy járőrözik, mint más járőrök, s ha közlekedési baleset történik, azokat vizsgálja. Feladata a nyomok és adatok rögzítése, a baleset körülményeinek vizsgálata a helyszínen, majd dokumentálása az eljáráshoz. Mint mondta, vannak nyomszegény helyszínek, de ekkor is számos körülmény megállapítható, ami segíti a vizsgálatot és a baleset okainak megállapítását. A lelkes ifjú azon dolgozik, hogy feladatát a lehető legjobban teljesítse a mindennapi szolgálat során is, a versenyen elért sikereihez pedig kollégái és felettesei is gratuláltak.
Az első évet itt is járőrként töltötte, ez év tavaszától azonban kinevezett baleset helyszínelőként dolgozik. A fiatal rendőr már az első munkában töltött évben részt vett a közlekedésrendészeti versenyen, eddig azonban csak a megyei megmérettetésig jutott. Nem úgy az idén, amikor megyei győztesként, a legjobb szakmai teszt kitöltőjeként részt vehetett az országos döntőn a Veszprém megyei háromfős csapatban és onnan az első helyezettnek járó serleggel térhetett haza.
Szentpéteri István a versenyről azt mesélte, nem volt könnyű, de lehetetlen feladat megoldását nem kérték tőlük. A megmérettetés elméleti és szóbeli feladatokból állt, amikre bizony készülni kellett, hiszen minden szabály és rendelkezés alkalmazásával nem találkoznak minden nap.
-Már a megyei közlekedésrendészeti verseny elméleti feladatai sem voltak egyszerűek, a KRESZ elméletben minden járművezetői kategóriára voltak kérdések és azokból is a csavarosabbak, a szakmai elméleti teszten pedig olyan jogszabályok alkalmazása is szóba került, amit nem használunk a mindennapi munka során, így komoly felkészülést igényelt – mesélte.
Az országos döntőben a Közlekedési Hatóság által összeállított KRESZ tesztet kellett kitölteniük, a közlekedésrendészeti szakmai tesztben pedig a diplomatákra, külföldi rendszámokra vonatkozó kérdések is szerepeltek. A Veszprém megyei csapat egyébként a legjobb teszteredményt érte el a versenyen. A gyakorlati versenyben István a gépkocsizó járőr kategóriában indult, s itt is remekül teljesített. A hosszú feladatsorban előre- és hátramenetben is voltak gyakorlatok, nagyon sok volt a teniszlabdás feladat, melynek lényege, hogy az autóval úgy kellett érinteni az oszlopot - aminek a tetején volt a teniszlabda -, hogy a labda leessen, de az oszlop ne dőljön el. Mindezt előre és hátramenetben is meg kellett tudni oldani. A versenyen két autót is kellett vezetni és a Skoda Yeti terepadottságaira alapozó feladatokat is meg kellett oldani. A gyorsaság mellett a hibátlan teljesítés is számított, így nagy rutint és sok gyakorlást igényelt a vezetési feladatsor.
-Elmesélni is nehéz, hogy milyen sok feladat volt a tesztpályán, hosszan kellett memorizálni az egymás után következő elemeket és sok versenyzőnek az volt a hibája, hogy apróságokat nem vett figyelembe. Azok a kollégák, akik már többször is részt vettek az országos döntőn azt mesélték, ilyen típusú gyakorlati teszt még sosem szerepelt a döntőben – emlékezett vissza. A fiatal rendőr arról is mesélt, jól érezte magát a megmérettetésen, bár nagy volt a feszültség, hiszen az előző években a megyei csapat remek eredményeket ért el. Nem véletlen hát, hogy a gépkocsizó járőr kategória megnyerése rendkívüli örömmel töltötte el.
Szentpéteri István egyébként a mindennapokban baleset helyszínelőként éppúgy járőrözik, mint más járőrök, s ha közlekedési baleset történik, azokat vizsgálja. Feladata a nyomok és adatok rögzítése, a baleset körülményeinek vizsgálata a helyszínen, majd dokumentálása az eljáráshoz. Mint mondta, vannak nyomszegény helyszínek, de ekkor is számos körülmény megállapítható, ami segíti a vizsgálatot és a baleset okainak megállapítását. A lelkes ifjú azon dolgozik, hogy feladatát a lehető legjobban teljesítse a mindennapi szolgálat során is, a versenyen elért sikereihez pedig kollégái és felettesei is gratuláltak.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!