Fedélzeti számítógép, megállóhely kijelzés, GPS helymeghatározás – modern elektronikai és informatikai rendszer épül a Bakony Volánnál
2013-12-12 14:11:14 | cikk: HuHa | fotó: Babos Petra |
Ünnepélyes szerződés aláírással egybekötött sajtótájékoztatót tartott ma délelőtt a Bakony Volán Zrt. folyamatban lévő európai uniós projektje kapcsán. Mint arról korábban hírt adtunk, a társaság 2009-ben nyújtott be pályázatot „BAKONY VOLÁN Zrt. közösségi közlekedés komplex fejlesztése” címmel, és nyert el a beruházáshoz több mint 339 millió forint támogatást, a fejlesztés teljes költségvetése pedig meghaladja a 399 millió forintot. A projekt hosszú távú feladatai között szerepel a közösségi közlekedést használók számának növelése, a szolgáltatás vonzóbbá, utasközpontúbbá alakítása, a környezeti ártalmak mérséklése, a balesetek számának csökkentése, a régió fenntartható közlekedési rendszerének biztosítása, valamint a BAKONY VOLÁN Zrt. működésének eredményesebbé tétele. A projekt első üteme, a pápai autóbusz pályaudvar felújítása 2011 októberére befejeződött, ennek keretében a 70-es években épített épületet magas tetővel fedett új szinttel bővítették, így egy modern, a városképbe és a környező épületek által meghatározott épített környezetbe illeszkedő autóbusz-állomás fogadja az utasokat. A beruházás keretein belül többek között modernizálták az utasfogadó részleget és a gépkocsivezetők pihenőhelyiségét és elvégezték az épület és környezetének akadálymentesítését, az utcabútorok cseréjét és a zöldfelület kialakítását.
A mai szállítási szerződés aláírása az első lépése volt a projekt második ütemének. A következő hónapokban kiépítendő elektronikai és informatikai irányítórendszerrel - a mindenkor meghirdetett menetrend pontos betartására, a legkorszerűbb utastájékoztatásra, a személyszállítási tevékenység magas színvonalú ellátására törekszik a Bakony Volán. A rendszer célja, hogy korszerű elektronikai, híradástechnikai és informatikai megoldásokkal, gépi úton mért és rögzített adatokkal támogassa a vállalat számára fontos funkciókat: a forgalomirányítást, az utasok tájékoztatását a megállókban és a járműveken. Az események rögzítésével, visszajátszásával és elemzésével új hatékonyabb menetrendtervezés valósul meg. Mindezek költségtakarékosabb működést és magasabb színvonalú közszolgáltatást garantálnak. A projekteseményen dr. Kovács Zoltán országgyűlési képviselő beszélt a projekt jelentőségéről, mely minőségi szolgáltatásnyújtást eredményez, szólt a kormány közösségi közlekedés fejlesztését célzó törekvéseiről és a volán társaságok integrációjának várható eredményeiről. Beszédében kiemelte, a következő európai uniós időszakban is jelentős pénzeket szánnak a közútfejlesztésre, de már ebben a ciklusban is 450 km-nyi alsórendű út újult meg országos szinten. A Bakony Volán projektjének második ütemét megvalósító – közbeszerzési eljáráson nyertes - Tigra Kft. ügyvezetője arról szólt, cégük már több hasonló projektet bonyolított le eredményesen és a Bakony Volánnál is 21. századi technológiát építenek ki a hatékony, pontos és rugalmas utaskiszolgálásra.
Papp László, a közlekedési társaság vezérigazgatója ugyancsak a fejlesztés jelentőségét hangsúlyozta beszédében, majd a kivitelezővel aláírták a projekt második ütemének megvalósítására vonatkozó szállítási szerződést.
Balogh Attilától, a Tigra Kft. rendszerintegrációs igazgatójától megtudtuk, a beruházás keretében a Bakony Volán minden autóbuszára – 151 darab – fedélzeti számítógép kerül, mely alkalmas jegykiadásra és elektronikus jegykezelésre, emellett vezérli az utastájékoztatást, adatokat küld és fogad a központi forgalomirányító rendszertől, GPS helymeghatározást végez és mobil kommunikációs kapcsolatot biztosít. Az autóbuszokat belső megállóhelyet megjelenítő elektronikus kijelzővel és automata megállóhely bemondó berendezéssel is felszerelik. A fejlesztés másik elemét az utazási szempontból frekventált helyeken telepített megállóhelyi utastájékoztató oszlopok jelentik, Pápa, Várpalota, Zirc állomásokon pedig a saját járatokra vonatkozóan dinamikus, a társ volán társaságokra vonatkozóan pedig statikus információkat megjelenítő audiovizuális tájékoztatási rendszert építenek ki. Ez azt jelenti, hogy az utasok mindig pontos és aktuális információkat kapnak a keresett járat közlekedéséről, esetleges késéséről, a wap-os rendszer pedig lehetővé teszi, hogy az utasok saját mobil eszközükkel is tájékozódhassanak az egyes autóbuszok tartózkodási helyéről, érkezéséről és indulásáról.
Ugyancsak ez az informatikai fejlesztés teszi lehetővé, hogy a Bakony Volán a jogi környezetnek megfelelően és a forgalomirányitási rendszerből kapott információk alapján elkészítse a helyi es helyközi szolgáltatás menetrendjének optimalizációját, figyelembe véve a régió további volántársaságainak és a MÁV-nak a menetrendjét.
Az új rendszer a projekt ütemterve szerint júniusra épül ki és lép működésbe – tudtuk meg a projekteseményen.
A mai szállítási szerződés aláírása az első lépése volt a projekt második ütemének. A következő hónapokban kiépítendő elektronikai és informatikai irányítórendszerrel - a mindenkor meghirdetett menetrend pontos betartására, a legkorszerűbb utastájékoztatásra, a személyszállítási tevékenység magas színvonalú ellátására törekszik a Bakony Volán. A rendszer célja, hogy korszerű elektronikai, híradástechnikai és informatikai megoldásokkal, gépi úton mért és rögzített adatokkal támogassa a vállalat számára fontos funkciókat: a forgalomirányítást, az utasok tájékoztatását a megállókban és a járműveken. Az események rögzítésével, visszajátszásával és elemzésével új hatékonyabb menetrendtervezés valósul meg. Mindezek költségtakarékosabb működést és magasabb színvonalú közszolgáltatást garantálnak. A projekteseményen dr. Kovács Zoltán országgyűlési képviselő beszélt a projekt jelentőségéről, mely minőségi szolgáltatásnyújtást eredményez, szólt a kormány közösségi közlekedés fejlesztését célzó törekvéseiről és a volán társaságok integrációjának várható eredményeiről. Beszédében kiemelte, a következő európai uniós időszakban is jelentős pénzeket szánnak a közútfejlesztésre, de már ebben a ciklusban is 450 km-nyi alsórendű út újult meg országos szinten. A Bakony Volán projektjének második ütemét megvalósító – közbeszerzési eljáráson nyertes - Tigra Kft. ügyvezetője arról szólt, cégük már több hasonló projektet bonyolított le eredményesen és a Bakony Volánnál is 21. századi technológiát építenek ki a hatékony, pontos és rugalmas utaskiszolgálásra.
Papp László, a közlekedési társaság vezérigazgatója ugyancsak a fejlesztés jelentőségét hangsúlyozta beszédében, majd a kivitelezővel aláírták a projekt második ütemének megvalósítására vonatkozó szállítási szerződést.
Balogh Attilától, a Tigra Kft. rendszerintegrációs igazgatójától megtudtuk, a beruházás keretében a Bakony Volán minden autóbuszára – 151 darab – fedélzeti számítógép kerül, mely alkalmas jegykiadásra és elektronikus jegykezelésre, emellett vezérli az utastájékoztatást, adatokat küld és fogad a központi forgalomirányító rendszertől, GPS helymeghatározást végez és mobil kommunikációs kapcsolatot biztosít. Az autóbuszokat belső megállóhelyet megjelenítő elektronikus kijelzővel és automata megállóhely bemondó berendezéssel is felszerelik. A fejlesztés másik elemét az utazási szempontból frekventált helyeken telepített megállóhelyi utastájékoztató oszlopok jelentik, Pápa, Várpalota, Zirc állomásokon pedig a saját járatokra vonatkozóan dinamikus, a társ volán társaságokra vonatkozóan pedig statikus információkat megjelenítő audiovizuális tájékoztatási rendszert építenek ki. Ez azt jelenti, hogy az utasok mindig pontos és aktuális információkat kapnak a keresett járat közlekedéséről, esetleges késéséről, a wap-os rendszer pedig lehetővé teszi, hogy az utasok saját mobil eszközükkel is tájékozódhassanak az egyes autóbuszok tartózkodási helyéről, érkezéséről és indulásáról.
Ugyancsak ez az informatikai fejlesztés teszi lehetővé, hogy a Bakony Volán a jogi környezetnek megfelelően és a forgalomirányitási rendszerből kapott információk alapján elkészítse a helyi es helyközi szolgáltatás menetrendjének optimalizációját, figyelembe véve a régió további volántársaságainak és a MÁV-nak a menetrendjét.
Az új rendszer a projekt ütemterve szerint júniusra épül ki és lép működésbe – tudtuk meg a projekteseményen.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!