A pedagógus életpályamodellről a Pannon Egyetemen
2013-12-04 14:10:59 | cikk: mo |
A pedagógus életpályamodellről és a hozzá kapcsolódó minősítési eljárásról tartott előadást dr. Kotschy Beáta, az Oktatási Hivatal szakértője a Pannon Egyetem Modern Filológia és Társadalomtudományi Karának Neveléstudományi Intézetében. A szakember tájékoztatást adott a megjelent pedagógusoknak az életpályamodell bevezetéséről és az ezzel kapcsolatos változásokról. Kotschy Beáta úgy fogalmazott, tisztázni kell a tévinformációkat a pedagógus életpályamodellel kapcsolatban.
- A legfontosabb előnye a modellnek, hogy végre van egy olyan előmeneteli rendszer, amely a szakmai presztízs szempontjából előrelépést jelent. Ha figyelembe vesszük azt, hogy a pedagógusok egyötöde mindenféle motiváció nélkül továbbtanul, szakvizsgát szerez, ez azt jelenti, hogy a pedagógustársadalom egy részében nagyon erősen mutatkozik az a motiváció, hogy továbbfejlődjék, és ha ezt hivatalosan is elismerik, akkor az még nagyobb jelentőséggel bír. A másik fontos eleme, hogy olyan honorálási rendszer lesz, amely eddig még nem volt a pedagógus pályán. Nem azt fogják honorálni, ha valaki sokat dolgozik, hanem azt, hogy milyen minőségű munkát végez. Nem azt értékelik, hogy hány diplomát szerzett vagy hány továbbképzésre járt az illető, hanem azt, hogy mindaz miként mutatkozik meg a munkájában – fogalmazott a szakértő.
Az OH munkatársa elmondta azt is, egy újfajta szemléletet hoz a minősítési rendszer, melynek célja a pedagógusok motiválása saját teljesítményük javítására, a szakmai fejlődés elősegítése, az értékelésben a minőségi munka előtérbe kerülése, az egységes minősítési szempontrendszer kialakítása és a közoktatás eredményesebbé tétele mind intézményi, mind pedig közoktatási szinten.
A szakértő hozzátette, október elején megtörtént a pedagógusok kategóriába sorolása, de a minősítési rendszer csak 2015-től lép életbe. Kotschy Beáta megjegyezte, a következő év ennek a rendszernek a próbája lesz, hogy aztán 2015-ben az esetleges korrekciókkal indulhasson el az új minősítési rendszer.
- A legfontosabb előnye a modellnek, hogy végre van egy olyan előmeneteli rendszer, amely a szakmai presztízs szempontjából előrelépést jelent. Ha figyelembe vesszük azt, hogy a pedagógusok egyötöde mindenféle motiváció nélkül továbbtanul, szakvizsgát szerez, ez azt jelenti, hogy a pedagógustársadalom egy részében nagyon erősen mutatkozik az a motiváció, hogy továbbfejlődjék, és ha ezt hivatalosan is elismerik, akkor az még nagyobb jelentőséggel bír. A másik fontos eleme, hogy olyan honorálási rendszer lesz, amely eddig még nem volt a pedagógus pályán. Nem azt fogják honorálni, ha valaki sokat dolgozik, hanem azt, hogy milyen minőségű munkát végez. Nem azt értékelik, hogy hány diplomát szerzett vagy hány továbbképzésre járt az illető, hanem azt, hogy mindaz miként mutatkozik meg a munkájában – fogalmazott a szakértő.
Az OH munkatársa elmondta azt is, egy újfajta szemléletet hoz a minősítési rendszer, melynek célja a pedagógusok motiválása saját teljesítményük javítására, a szakmai fejlődés elősegítése, az értékelésben a minőségi munka előtérbe kerülése, az egységes minősítési szempontrendszer kialakítása és a közoktatás eredményesebbé tétele mind intézményi, mind pedig közoktatási szinten.
A szakértő hozzátette, október elején megtörtént a pedagógusok kategóriába sorolása, de a minősítési rendszer csak 2015-től lép életbe. Kotschy Beáta megjegyezte, a következő év ennek a rendszernek a próbája lesz, hogy aztán 2015-ben az esetleges korrekciókkal indulhasson el az új minősítési rendszer.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!