Mától téli üzemmódban dolgozik a Közút
2013-11-10 18:01:54 | cikk: HuHa |
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. november 10-étől március 15-éig téli üzemmódban dolgozik, ez azt jelenti, hogy mától folyamatos készenlétet tartanak. A készenlétnek négy fokozata van, a sima készenlét, a szigorú készenlét, a hóeltakarítás és a rendkívüli állapotokra vonatkozó negyedik fokozatú készenlét. Ezek a készenléti állapotok határozzák meg, mekkora létszámmal, hány gépet állítanak hadrendbe a feladatok elvégzésére az üzemmérnökségeken. A Veszprém megyei igazgatóság területén négy üzemmérnökség működik és összesen 1623 kilométer út üzemeltetéséről gondoskodnak. A téli felkészülés mindenütt megkezdődött már, a munkaműveletekhez használatos gépek, eszközök és adapterek karbantartása, előkészítése megtörtént, az utak mentén folyamatosan végzik a kaszálást és zajlik a mobil hóvédművek, azaz a hófogók telepítése is. A hóeltakarításhoz és síkosság-mentesítéshez használt gépek és eszközök szemléjét is megtartották, Pápán pénteken járt a megyei igazgató az ellenőrzést végző munkatársakkal. A téli gépszemle a teljes téli géppark műszaki állapotának ellenőrzését, az adapterek működését hivatott vizsgálni – magyarázta Fekete János. Az igazgató hozzátette, a saját géppark mellett rendkívüli esetekben lehívható gépeket is be tudnak vetni az útüzemeltetéshez, ezeknek az eszközöknek az ellenőrzése folyamatosan történik. A géppark felkészítése mellett a síkosságmentesítő anyagok beszerzése is megtörtént az igazgatóság üzemmérnökségein.
-Minden sótárolónk tele van, eddig 6900 tonna anyagot tároltunk be, ez a mennyiség egy átlagos téli üzemre elegendő. Ha szükséges pótoljuk a készleteket, a tavalyi télen például 9000 tonna fölötti sót használtunk el a rendkívüli időjárás miatt - mondta.
A pénteki téli gépszemlén a Pápai Üzemmérnökség tíz gépe sorakozott fel a Külső-győri úti telepen. A régi monstrumok mellett a tavaly kapott új Mercedes típusú teherautók csillogtak a verőfényes napsütésben hótoló lapokkal, sózóadapterekkel felszerelve. Ezek a gépek és eszközök gondoskodnak az üzemmérnökség kezelésébe tartozó 360 kilométernyi út téli üzemeltetéséről. Az új járművek kombinált gépek, a hóekézés mellett nedvesített sószórást végeznek, a robosztus hómarókat nagyobb hófúvások esetén vetik be, a speciális gépeket pedig akkor használják, ha olyan jégbordák alakulnak ki, melyeket sózással nem lehet hatékonyan eltávolítani.
-Ezekkel a gépekkel, eszközökkel biztosítani tudjuk az utak járhatóságát, nagyobb havazás, intenzív hófúvás esetén pedig további gépeket - nagy erőgépeket, rakodógépeket tudunk lehívni – mondta el Polgár Elemér, a Pápai Üzemmérnökség vezetője. A pápai géppark átlagéletkora egyébként tavaly jelentősen lecsökkent, hiszen három új járművet kaptak, melyek jól vizsgáztak a hosszan elhúzódó télen, és várhatóan az idei szezonban is gyarapszik az állomány egy új járművel, az üzemmérnökség ugyanis az év elején kap egy Unimog eszközhordozót.
Polgár Elemér arról tájékoztatott, a téli felkészülés folyamatosan zajlik a Pápai Üzemmérnökségen, útszóró sóból 1200 tonnányit már betároltak, ha pedig szükséges, további síkosságmentesítő anyagot szállítanak a telepre. Jelenleg az utak mentén kaszálási feladatokat végeznek a Közút munkatársai és megkezdődött a mobil hófogók telepítése is a hófúvásveszélyes szakaszokra. Ezeket az érintett mezőgazdasági területek művelési állapotától függően tudják kirakni az utak mellett. A mobil hóvédművek több mint 5 kilométer hosszan védik majd a veszélyeztetett szakaszokat a hófúvástól, a 83-as főút és a Pápa-Sárvár útszakasz mentén pedig ugyancsak 5 km hosszan van telepített erdősáv a hó megfogására.
Fekete János megyei igazgatótól megtudtuk, az időjárási előrejelzés szerint két héten belül már kell számítani lefagyásra, hajnali síkosságra. A téli útüzemeltetés rendje szerint először az őrjáratos utakat, vagyis a főutakat és a nagyobb forgalmú útszakaszokat tisztítják meg a gépekkel, az úgynevezett rajonos utakon az emelkedők, a veszélyes útkanyarulatok élveznek elsőbbséget a síkosságmentesítésnél, a minimális forgalmat bonyolító utakon pedig hóeltakarítást végeznek. A síkosság megszüntetését az észleléstől számított 1-2 órán belül megkezdik a Közút munkatársai.
-Minden sótárolónk tele van, eddig 6900 tonna anyagot tároltunk be, ez a mennyiség egy átlagos téli üzemre elegendő. Ha szükséges pótoljuk a készleteket, a tavalyi télen például 9000 tonna fölötti sót használtunk el a rendkívüli időjárás miatt - mondta.
A pénteki téli gépszemlén a Pápai Üzemmérnökség tíz gépe sorakozott fel a Külső-győri úti telepen. A régi monstrumok mellett a tavaly kapott új Mercedes típusú teherautók csillogtak a verőfényes napsütésben hótoló lapokkal, sózóadapterekkel felszerelve. Ezek a gépek és eszközök gondoskodnak az üzemmérnökség kezelésébe tartozó 360 kilométernyi út téli üzemeltetéséről. Az új járművek kombinált gépek, a hóekézés mellett nedvesített sószórást végeznek, a robosztus hómarókat nagyobb hófúvások esetén vetik be, a speciális gépeket pedig akkor használják, ha olyan jégbordák alakulnak ki, melyeket sózással nem lehet hatékonyan eltávolítani.
-Ezekkel a gépekkel, eszközökkel biztosítani tudjuk az utak járhatóságát, nagyobb havazás, intenzív hófúvás esetén pedig további gépeket - nagy erőgépeket, rakodógépeket tudunk lehívni – mondta el Polgár Elemér, a Pápai Üzemmérnökség vezetője. A pápai géppark átlagéletkora egyébként tavaly jelentősen lecsökkent, hiszen három új járművet kaptak, melyek jól vizsgáztak a hosszan elhúzódó télen, és várhatóan az idei szezonban is gyarapszik az állomány egy új járművel, az üzemmérnökség ugyanis az év elején kap egy Unimog eszközhordozót.
Polgár Elemér arról tájékoztatott, a téli felkészülés folyamatosan zajlik a Pápai Üzemmérnökségen, útszóró sóból 1200 tonnányit már betároltak, ha pedig szükséges, további síkosságmentesítő anyagot szállítanak a telepre. Jelenleg az utak mentén kaszálási feladatokat végeznek a Közút munkatársai és megkezdődött a mobil hófogók telepítése is a hófúvásveszélyes szakaszokra. Ezeket az érintett mezőgazdasági területek művelési állapotától függően tudják kirakni az utak mellett. A mobil hóvédművek több mint 5 kilométer hosszan védik majd a veszélyeztetett szakaszokat a hófúvástól, a 83-as főút és a Pápa-Sárvár útszakasz mentén pedig ugyancsak 5 km hosszan van telepített erdősáv a hó megfogására.
Fekete János megyei igazgatótól megtudtuk, az időjárási előrejelzés szerint két héten belül már kell számítani lefagyásra, hajnali síkosságra. A téli útüzemeltetés rendje szerint először az őrjáratos utakat, vagyis a főutakat és a nagyobb forgalmú útszakaszokat tisztítják meg a gépekkel, az úgynevezett rajonos utakon az emelkedők, a veszélyes útkanyarulatok élveznek elsőbbséget a síkosságmentesítésnél, a minimális forgalmat bonyolító utakon pedig hóeltakarítást végeznek. A síkosság megszüntetését az észleléstől számított 1-2 órán belül megkezdik a Közút munkatársai.
Képek:
Megjelenő valamennyi cikket, minden megjelent képet szerzői jog véd.
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!
A cikkek és képek üzleti felhasználásuk kizárólag a kiadó előzetes engedélyével történhet! Engedély kérhető az engedely(kukac)papa-ma.hu címen.
Üzleti célból a cikket és képet átvevő (az engedély megadása után) kizárólag a saját weboldalán jelentetheti meg, azt saját közösségi oldalán megosztania szigorúan tilos!
Megértésüket köszönjük!